Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Verket för högskoleservice, VHS


Stoffe-2k

Rekommendera Poster

Fick som tydligen många andra idag ett mail i min inkorg idag om att det är sista anmälningsdag imorgon.

 

Och Dom J-vla amatörerna har skickat brevet med _alla_ mottagare adresser (5 A4 sidor!) i "To:"/"Till:" fältet, så nu har jag en fin "liten" lista med e-post adresser till blivande studenter, någon som vill köpa?

 

vad f-n tänker dom med egentligen, undrar om dom har hört talas om BCC eller mailinglist server !

 

 

Nå väl, man ska väl inte ha för höga tankar om "IT" avd. på ett statligt verk!

 

Men F-N ta dom om det pga. detta kommer spam till min e-post adress.. jag vet iaf var jag ska skicka vidare den….! =/

 

 

 

--- Klassiker ---

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

Vinton Cerf ang. IPN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoffe-2k

 

Hm, men du ska vara glad att de inte också bifogade alla inlästa ansökningshandlingar, kursplaner mm för varje addressat!!!!

 

Skulle vara kul att testa om PUL kan tillämpas här.

 

Statliga verk har inga "IT-avdelningar" däremot driftavdelningar innehållande kabeldragare.......

 

//Dennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl mailat en riktig utskällning till dem..?

 

Det är inte bara statliga verk som gör dylika misstag jag har fått sådana mail från Zoomit (prisjämörartjänst som kursat/köpts upp), Pricerunner och Tidningen CallCenter.

 

Pricerunner bjöd iaf på två biobiljetter efter att jag skickat dem ett mail där jag på ett relativt artigt sätt uttryckte mina, inte alltför höga, tankar om dem.

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl mailat en riktig utskällning till dem..?

Ja utskällningen ska givetvis gå som CC till samtliga i e-postlistan. *hehe* Men då kanske du ska maska din adress på nåt sätt. ;)

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. skapa ett nytt konto på hotmail

2. klip o klistra 5 A4 e-post adresser

3. skriva

4. sänd....

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina herrar!

 

Vadan denna enfantila hämnlystnad?

 

Nej, skriv och sänd ett e-post till CSN och där framför kritiken. Ännu bättre är att skriva ett riktigt brev så måste de diarieföra brevet.

 

Sedan tar man kontakt med pressen och refererar till ärendet och via medierna påpekar myndighetens slapphet och överträdelse av PUL mfl lagar och förordningar.

 

Vem vet, i slutändan blir du kanske "hjälte" och får pris för civilkurage mm :-)

 

Förresten, kom du in på dina kurser du har sökt till?

 

Lev väl,

Dennis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, kom du in på dina kurser du har sökt till?

 

Ansökan det ska var inne i dag, och jag har inte stängt kuvertet än... men det e lungt... man kan ju alltid tacka nej omman hittar något trevligt jobb..

 

 

--- Klassiker ---

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

Vinton Cerf ang. IPN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XL-Dennis:

Vad är det för mening att maila CSN när det är VHS som gjort fel?

 

Nog för att det finns anledningar att skälla på CSN men detta är de nog oskyldiga till! ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, skriv och sänd ett e-post till CSN och där framför kritiken. Ännu bättre är att skriva ett riktigt brev så måste de diarieföra brevet.

 

CSN, VHS, myndigheter, banker... whatever. Ingen svarar ändå på mail.

 

Snigelpost ska det vara, som sagt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...