Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Siemens S45


CJ Björkdahl

Rekommendera Poster

  • Svars 61
  • Skapad
  • Senaste svar

Telefonen är grym, det måste vara ett "tryck"fel. Annars köper jag genast in ett lager.

 

Men jag skulle tippa på att telia snarare tar 2970 för dem.

 

(jag funderar på att prova att handla genast!)

[inlägget ändrat 2002-10-14 03:14:21 av jonasn]

 

Har handlat en nu. :) Ska bli intressant att se om det blir nåt i stil med datorhandel.com eller om telia är mer måna om sina kunder.

 

Lite vadslagning, någon? ;)

[inlägget ändrat 2002-10-14 03:27:28 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj tusan :)

 

Jo, den telefonen är en höjdare, kajin har en - gav 3kkr utan abb. Jag testar beställa jag oxå, men som sagt - Telia har ingen skyldighet att hålla angivet pris, men det vore lite fint av dem att göra det ;)

 

Åså har dom kampanj fram till december på fri leverans (PF å frakt) verkar det som :)

 

Dessutom undrar jag om man inte som konsument har skyldighet att uppskatta rimligheten i ett pris?

 

--

.Weyland - What do you do, in the bath?

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

[inlägget ändrat 2002-10-14 04:22:03 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Sorry m8s... Har just gjort en beställning, men jag är väldigt övertygad om att det är ett "tryckfel". Det som blir intressant är att se hur Telia hanterar det hela.

 

// Magnus

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom undrar jag om man inte som konsument har skyldighet att uppskatta rimligheten i ett pris?

 

*asg* Var det inte du, Weyland, som i en tråd beskrev ditt utdragna bråk med någon butik om priset på en digitalkamera(?), eller vad det var ? Så du har fått det inbränt i pannan nu :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sidan verkar vara borta nu i alla fall..."

Nu är den tillbaka. Med ett annat pris, 2997:- utan abonnemang:

 

http://privatbutiken.telia.se/butiken/main/main.jsp?type=Saljpaket&name=Siemens+S45

 

Hoppas de som hann beställa får sina telefoner.

Själv var jag på väg att beställa för 297:- så länge sidan fanns, men blev avbruten av arbete. När jag sedan gick tillbaka, ja då var sidan borttagen.

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte du, Weyland, som i en tråd beskrev ditt utdragna bråk med någon butik om priset på en digitalkamera(?), eller vad det var ?

 

Jo, men då handlade det om ett för mig rimligt pris, inget fantasipris - dessutom fick jag en bekräftelse på beställningen till priset oxå ;)

 

Hursomhelst, jag fick aldrig någon bekräftelse på beställningen på teliabutiken, inte fått någon hittills i alla fall...

 

Nu är den tillbaka. Med ett annat pris,

 

Något som Pricerunner inte hunnit notera än *sån där smiley som himlar med ögonen*

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

[inlägget ändrat 2002-10-14 10:35:10 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde också två stycken :) Men låt oss göra det här klart, Telia har ett VISST PRIS angivet på en sida, då får de antingen leverera för det priset eller strunta i att leverera...

 

594 kr för 2 st står det på mitt kvitto. Det priset eller inget, och NEJ, jag tror inte att man som konsument är skyldig att uppskatta priset på en vara - tänk er tant Elsa, 80 år som tänker köpa en billig mobiltelefon i en webbutik tex...

 

Man kan ju alltid hoppas... Levererar de telefonerna för rätt pris (5940 kr )betalar jag inte ett ruttet öre åt dem

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har någon form av bevis på att Telia annonserat varan till detta pris? Någon PrintScreen, orderbekräftelse el. dyligt? Sånt hade ju varit stärkande vid en eventuell tvist.

Gäller det Telia Direct? De sitter i huset intill - vet att de har många ManPower just nu.. Nån nisse som får skäll kanske? :)

---

AHH! Sidan ligger uppe igen med samma pris fortfarande! =)

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

[inlägget ändrat 2002-10-14 15:54:47 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
AHH! Sidan ligger uppe igen med samma pris fortfarande! =)

 

Näe, det är inte samma pris. Kolla riktigt noga så ser du att den kostar 2997:- utan abonemang.

 

Är det någon som har någon form av bevis på att Telia annonserat varan till detta pris? Någon PrintScreen, orderbekräftelse el. dyligt?

 

Jorå... Skrev ut mn beställning, så bevis finns nog. :)

 

// Magnus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, såg detta nu. Och visst är det Telia Direct i huset intill. *kikar genom persiennen* Ser nån som ser riktigt förbannad ut faktiskt. ;)

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
Ser nån som ser riktigt förbannad ut faktiskt

 

Någon måste få skit för detta och det är säkert den du ser. Han blir förbannad på någon annan i sin tur för att rädda sitt eget skinn. Det är så det funkar..

 

// Magnus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Finns det rimliga mobiltelefonspriser? De kan ju kosta från en krona till hurmycketsomhelst..

 

För övrigt säljs C45 (föregångaren) med kontantkort för 700 på SIBA, så 297 kan ju inte vara ett helt orimligt pris..

 

MVH

pedagogen

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-14 16:48:12 av CJ Björkdahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jag har orderbekräftelsen både i handen (utskrift) och på hårddisken.. Mums..

 

En kompis beställde 8 stycken i natt. Han har fixat årets julklappar säger han..

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist skrev:

Är det någon som fått bekräftelse på beställningen??

 

har inte fått nån... beställde en igår kväll... enda bekräftelsen jag har är den man fick direkt efter att man lagt beställningen... någon bekräftelse via mail har jag inte fått... försöker Telia sopa det hela under mattan kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Det kan ju vara så att oerhört många har beställt, och deras e-postrobot har säckat ihop? Halva Göteborgs Universitet beställde telefoner i går natt, kan jag ju meddela..

 

Jag har endast fått orderbekkräftelse via hemsidan, men det bör ju räcka.

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst, jag fick aldrig någon bekräftelse på beställningen på teliabutiken, inte fått någon hittills i alla fall...

 

Inte jag heller. :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt säljs C45 (föregångaren) med kontantkort för 700 på SIBA, så 297 kan ju inte vara ett helt orimligt pris..

 

C45 är inte föregångaren till S45. Det är en helt annan telefon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som har någon form av bevis på att Telia annonserat varan till detta pris? Någon PrintScreen, orderbekräftelse el. dyligt? Sånt hade ju varit stärkande vid en eventuell tvist.

 

Jeppz. Jag har screenshots från beställningssidan + min "kundvagn". Har dock inte fått nån orderbekräftelse via mail.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halva Göteborgs Universitet beställde telefoner i går natt, kan jag ju meddela..

 

Hahahah..:) ..tja, då kan man väl anta att det inte kommer gå något vidare - om förlusten för Telia i affären är avsevärd lär dom , som komplett i england gjorde, vägra. (Iofs tror jag inte att Telia skulle konka om de levererade telefonerna, men komplett var tydligen i den sitsen).

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som sett 'reservation för tryckfel' nånstans på sidan?

 

Sitter med produktion & marknadsföring och det måste skrivas ut annars ligger man risigt till. Har de inte det med på sidan & man fått bekräftelse kan man ej hänvisa till tryckfelsnisse.

 

Lycka till!

 

.Tryckfelsnisse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Står inte ett smack. Varken på sidan eller i köpvillkoren. För övrigt säljs ju faktiskt telefonen för 297:-.. Och vem är det som säger att telefoner alltid måste vara billigare med abb? Telias abb kanske är så bra att telefonerna kostar extra med abb.. ;)

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...