Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

'Dataspel inspirerar prickskytten'


Anp

Rekommendera Poster

:S

 

jag vet inte hur det är med den är tiondels procenten, men är counterstrike ett "väldigt verkligt spel"?

 

Spelen tränar dem i mordmetoder och skapar en psykologisk tillvänjning att skjuta mot människor, säger han.

 

Filmer då?

Jag tycker inte att filmer, eller spel, lockar mig till att skjuta ner folk. Då tror jag att det har med något helt annat. Om jag ser hur rambo snittar upp en annan människa på TV så gör jag inte det i verkligheten.

Skulle jag göra det tror jag inte att det beror på filmen, tillvägagångssättet får jag kanske från filmen, men är jag så borta att jag efterliknar det så är jag ju kapabel till att göra vad som helst. Och det är ju inte absolut filmens fel.

 

För mig är counterstrike som vilket annat spel som helst, en slags tävling. Du spelar det antaglien för att det är kul. Det kan vara riktigt kul att skjuta en kompis i huvet - på samma sätt som det kan vara riktigt kul att köra om honom i ett bilspel. Eller göra det tuffaste tricket i ett snowboardspel.

 

Jag spelar inte counterstrike för att döda folk, jag spelar det av samma anledning som jag spelar ett bilspel eller vilket annat spel som helst.

 

Att skjuta ner folk är speciellt för att det är så direkt, då du möter en person i CS så dröjer det ofta inte ens en sekund innan du eller din motståndare dött. Det är det som (iaf jag tycker) är roligt med CS eller liknande spel.

 

Man skulle kunna likna Counterstrike med ett hockeyspel. Att 'finta av nån' kan motsvara att skjuta ner någon. Att lägga bomben/rädda gisslan motsvarar att göra mål. Och att ha dödat hela motståndarlaget kan motsvaras med en öppen kasse.

 

Tetris är också kul men i alla fall jag tröttar på det i längen, men att köra tetris mot varandra, för var tredje rad (eller vad det är) man tar så ploppar det upp en på motståndares skärm. Det är grymmt kul :)

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2002-10-13 12:26:32 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...