Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ringa med datorn och mikrofon till telefon?


karlzen

Rekommendera Poster

Hur gör jag för att använda datorn och mikrofonen till att ringa till en telefon? Jag vill använda samma abonnemang som till internet, inte något nytt företag eller nåt.

 

När jag går in i dialer och ringer, fungerar det och det ringer hos det uppringda nummret. Det går dock inte att tala. När jag trycket på knappen "Tala" (eller liknande) avslutas bara samtalet. Hur fixar jag detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta vilket operativsystem du använder och tala även om vad du har för modem och program som du försöker ringa med.

 

Jag vill använda samma abonnemang som till internet

Vad menar du? Telefonsamtalet måste gå via vanliga telefonnätet på ditt vanliga telefonabonnemang. Eller menar du IP-telefoni, dvs där ditt telefonsamtal går via internet och sedan till en vanlig telefon?

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there’s no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonsamtalet måste gå via vanliga telefonnätet på ditt vanliga telefonabonnemang.

 

Det låter som jag vill ha det.

 

Jag använder WinME och jag försöker ringa med hjälp av dialer/Nummersändaren. Jag har ett "Zyxel omni.net ISDN TA Plus" modem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

> Jag har ett "Zyxel omni.net ISDN TA

> Plus" modem.

 

Det är inget modem. Det är en isdn-adapter. Din dator är därmed inte ansluten till det vanliga telefonnätet och du kan inte använda den för att prata i telefon.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...