Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Linux grön

ricardo

Recommended Posts

Hej grabbar

Försöker installera RH 8.0 på min egen partition där Win98 har 2 gig och Linux 7.1 har 8 gig.

Jag ställer in BIOS på att starta fr CDrom och det går fint men ebn bit in i boot processen tar det slut. Det står så här på skärmen:

Traceback (most recent call last):

File /usr/bin/anaconda,line 384, in?

Frpm intallclass import defaultinstall

File /usr/lib/anaconda/installclass-py, line 27,in?

From constants import BETANAG

import error: cannot import name BETANAG

Install exited abnormally

Kan ni ge mig nåt förslag om var skon klämmer?

tacksamRick

Rick

Jag köpte skivorna på Linuxshop,helt straighta alltså, jag har kört mediakoll-biten vid uppstarten och fått klartecken så jag utgår ifrån att felet inte är i skivan..

Man jag vet inte..

felet uppstår alldeles i början, när Linux kör anaconda-installer.. så händer det jag beskrev i första inlägget.. ..cannot import name BETANAG (vaddetnubetyderförnåt)...Install excited abnormally.

Jag funderar starkt på att ta tillbaka de 8 gi´ggen fr Linux till gamla DOS, om jag visste hur (bootdisketten jag skapade i Linux väl?..)

Trött Linux gröngöling

Tror inte Mandrake skulle varit så mkt lättare.. BETANAG? vad är det för kryptisk nonsens?

Det verkar som jag får tillbringa några år till i MS-Win+Dos-djungeln innan jag kan ta mig an Linux. Eller ett par år på Universitetet?

:( Rick

Hola Don Tomaso!

Tack för tipset.Jag har faktiskt en Philips CDRW-1610 som (enda) CD rom i Linuxdatorn och det kan mkt väl hända att felet ligger där någonstans...om man läser länken noga...

Det var faktiskt skönt att veta det, även om jag inte kan göa så mkt åt det nu.

"Don" betyder på spanska ´de origen noble´ om jag inte tar alldeles fel..

Du får en blomma

Rick

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...