Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Switchbox?


ns

Rekommendera Poster

Jag vill ha en låda med ett antal ingångar och en utgång där man väljer vilken ingång man ska använda genom att vrida på en ratt. Det jag vill ha är en som tar PS/2 och VGA så att jag kan koppla in flera datorer i lådan och sen välja vilken dators skärmbild som ska visas. Jag vill alltså styra flera datorer med en skärm ett tangentbord och en mus.

 

Jag har varit på jakt efter en sådan ett tag men inte hittat någon (delvis för att jag inte vet vad det heter). Men idag hittade jag en butik som hade switchboxar som verkade vara just det jag ville ha. Men det fanns en som kostade typ 400 och en för 2000 och jag fattade inte riktigt vad skillnaden var och vilken jag då skulle ha.

 

Nån som kan hjälpa till med lite tips?

 

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KVM switchar @ Dustin :)

 

http://www.dustin.se/shopping/ProductGroupList.asp?GROUP1=KVM%252FDATASWITCH&GROUP2=&BG=GROUP&SORT=GROUP_NAME_1%2CGROUP_NAME_2%2C+GROUP_NAME_3%2C+PRODUCT_NAME&IMAGE2.x=27&IMAGE2.y=7

 

har kört båden med Raritan och Belkin, och det första företaget är det som gör bäst produkter.

 

 

--- Klassiker ---

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

Vinton Cerf ang. IPN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(stoffe-2k hann före, var juh tvungen att vakta maten mitt i inlägget ;p

 

KVM, KVM-switchar (keyboard, video, mouse) kallas dom :)

 

Välj en med de funktioner du behöver:

Upplösning, kontrollera vilken maxupplösning de rekommenderas att användas i, en del klarar inte så höga upplösningar på bildskärmen utan att bli suddiga.

 

Kablar, ingår kablar? Annars kan det bli bra dyrt om man måste köpa till dem oxå, beroende på hur många datorer man ska ansluta.

 

Skillnader i pris har förmodligen mest med kvalitet och finesser att göra.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-10-11 17:30:23 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt! Fanns ju massor att välja mellan bara man visste vad det hette! Nu ska jag bara fundera på om jag verkligen vill ha tre datorer stående i vardagsrummet.. Men VNC känns så trögt ibland.

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns även ska. "CAT5 extenders" till de flesta tillverkares KVM switchar som gör att man kan förlänga avståndet mellan switch och monitor/mus/tgb, dessa till kostar extra x tusen kroner :)

 

 

--- Klassiker ---

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

Vinton Cerf ang. IPN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...