Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stänga locket utan vila


ns

Rekommendera Poster

Jag vill kunna stänga locket på min Powerbook G3 utan att den går ner i viloläge. Jag har varit inne på alla inställningar tycker jag men har inte hittat något. Jag har satt upp alla energispar-alternativ till "aldrig", men så fort jag stänger locket så stängs den av. Går det att fixa?

 

/Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bärbara PC är det en inställning i "BIOS" - vet inte om det finns något motsvarande på en MAC ;) (faktiskt en inställning i BIOS och i operativsystemet, tog mig ett tag att fatta - är praktiskt att kunna stänga locket när man streamar mp3 eller mpeg4 till någon annan enhet)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Helt rätt, jonasn!

Man kommer förmodligen få höra kylfläkten för första gången och dessutom uppleva några mysiga hängningar så länge hårddisken håller.

Kort sagt, allt blir sämre av att locket är stängt.

Om man ändå vill köra med locket på så kan du starta datorn i det läget, men då krävs det ju att man har ett externt tangentbord+skärm eller Timbuktu installerat.

Vill man bara starta några program som sköter sig själv så är det ju enkelt att lägga alias i Startobjekt.

 

mvh Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vad är det för skum bärbar som inte är gjord för att köras med locket stängt? 90% av tiden körs väl i docka med stängt lock, iaf på arbetsplatserna? :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, vad är det för skum bärbar som inte är gjord för att köras med locket stängt? 90% av tiden körs väl i docka med stängt lock, iaf på arbetsplatserna? :)

 

Tänkte faktiskt inte på det. Har inte dockningsstationerna extra kylning eller nåt då? Jag har ingen koll.. har inte använt bärbart sedan en BEST 486/DX266, men den blev rätt varm.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...