Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Växlingsfilen


spiken3

Rekommendera Poster

När jag startade om datorn fick jag meddelandet att växlingsfilen saknas eller är för liten, fick besked om hur jag skulle ändraden.....

har skrivit in nya värden, men de ändras inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på jobbet nu, så jag kan inte kolla ordentligt (pga en nervös sysadmin:)Men jag vill minnas att för att det nya värdet ska "fastna" så måste man klicka på en "aktivera-knapp" eller liknande, dvs inte bara ändra värdet och sen OK.

 

Du kan ju kolla det, om du inte gjort det.

 

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 256 PC2100 DDR + 512 PC2700 DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för tipset!

Men jag har tyvär redan gjort det,lagt in ett nytt värde, aktivat och försökt starta om datorn, kommer då bara till att jag väljer användarnamn, datorn börjar läsa in mina personliga inställningar och där fastnar datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att göra det i felsäkert läge?

Jag antar att du har tillräckligt med utrymme på hårddisken för växlingsfilen?

 

Hur stor är växlingsfilen? och hur stor försöker du göra den?

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 256 PC2100 DDR + 512 PC2700 DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Stenström

Hej Jag har försökt idag att installera ytterligare 512 i minne i min dator som har WinXP Home Edition för att få 1024 RAM. Datorn startar och säger att den hittar minnet, med sedan kommer inte Windows upp. Jag ringde till en support som sa att man kunde titta på växlingsfilen. kontrollerade också systeminformationen och såg att jag allt som allt har 1022 i växlingsfilytrymme. Nu har jag tagit bort det nya minnet och då funkar datorn som vanligt. Jag blev ganska orolig och tänker ta noga reda på vad det blir för konsekvenser om jag ändrar växlingsfilstorleken. Måste växlingsfilen vara lika stor som arbetsminnet?

Hälsningar Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hårdisken är på 80 GB plus 100 till så utrymme har jag.

Och storleken nu är 0 MB, den ska vara på min 2 MB och rekomenderad 1534 MB.

Lägger in värdena, startar om och väljer användarnamn, datorn börjar läsa in mina personliga inställningar och där fastbnar datorn.

Men jag har inte försökt att göra det i felsäkert läge, gör bara som det stär att jag ska göra i medelandet jag får, till hur jag ska ändra växlingsfilen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt ett svar i den tråd i samma ämne du sedan startade.

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, har du provat och bocka för att windows själv ska sköta växlingsfilen?

Då ska rutorna där man skriver värdena "gråas" så att man inte kan skriva i dom. Funkar det inte då, då är jag lika frågande som du.

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 256 PC2100 DDR + 512 PC2700 DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat att bocka för Windows också........rutorna blir gråa som du säger, jag starta om och fastnar vid mitt användarnamn igen......

Men tack ändå, Datorer har vi ju fått för våra synder!!*S*

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...