Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ljudnivån på hushållsmaskiner...


Peddler

Rekommendera Poster

Försöker jämföra dom nya dammsugarna som finns på marknaden i en normal prisklass, och jämför med den jag har nu som låter som om man står bakom ett jetplan ungefär. Så verkar utvecklingen ha tagit ett STORT steg framåt.

 

Alla jag har tittat på har följande värde på ljudnivån: -

 

Är dom så tysta numera så att värdet inte ens går att mäta? Bosch, Philips, Volta, LG alla har dom angett: - som ljudnivå.

 

Det är bara Elextrolux som väsnas med sina 71-73 dB(A)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Jag kan rekommendera Volta Bolido! Jag har själv en och den är ganska tyst!

 

Själv ställde jag mig på Elgiganten och testade alla sugare de hade inne och pengarna la jag på ovannämd. Det var den billigaste tysta. Och dessutom i sportigt gul! ;)

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ä väl bara å sänka spänningen på den eller..? ;)

Hehe - riktigt så enkelt är det kanske inte vad det gäller dammsugare, men jag har faktiskt ett vrede för ljudnivån. :) Kom nu inte å säg att man sänker sugeffekten också - det tror jag inte på. :)

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har en Lux, modellen med S-format rör. Den är OK när det gäller ljud och suverän när det gäller röret. Man kommer åt lite överallt.

 

Sedan köpte vi ett mirakelmunstycke, Thomas Brolins ni vet, och det var helt riktigt mycket bra. Dock låter det som ett mindre jetplan och jag vägrar att använda det.

_________________________________________________

Bug eller feature? -This is by design(MS Knowledge Base)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...