Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flytta data


GronK

Rekommendera Poster

Jag har en väldigt lång variabel som jag ska flytta från en sida till en annan.

 

Just nu flyttar jag den i adress fältet och hämtar den med Request.QueryString men det vill jag inte. Klienten kan både se och editera den. Plus att den kan inte vara så lång som jag vill.

 

Sessioner eller cookies har jag hört massor om men det mesta är negativt som ex. att dom båda kräver att klienten har någon inställning.. och det är oacceptabelt tycker jag.

 

Jag funderade att posta den som hidden i ett form men man skickas till nästa sidan med response.redirect så jag fick inte till det.

 

Att skicka den till en databas eller text fil är ju ett alternativ men om det finns något enklare sätt är jag mycket intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kristianstad

Det enda jag kan tänka mig är att du använder dig utav sessionsvariabler (vilket funkar på alla datorer)! Eforum, lunarstorm, m.fl. använder säkerligen sessionsvariabler...

 

Spara ner informationen i Session("någonting"). Därefter är det också lätt att hämta det.

Lycka till med ditt projekt! :)

 

 

/ Kristoffer

Windows kunde inte hitta något tangentbord. Tryck F1 för att försöka igen eller F2 för att avbryta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej!?!

Då har jag varit rädd för Session("") helt i onödan. Det finns alltså inga begränsningar =) Då ska jag börja använda det hej vilt… Tusen tack..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...