Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips på bra men billiga platta TFTskärmar??


Tompa

Rekommendera Poster

Hej,

 

Då jag förut skrev ett inlägg om att jag får besvär när jag sitter framför bildskärmar så fick jag tips på att skaffa en platt TFT skärm...för dom ska tydligen inte stråla lika mycket. Nu hoppas jag få tips på bra sådana skärmar för ett ok pris. Vad ska man tänka på vid köp av sådan skärm? Är dom lika bra för spel och filmer? Har ni några bra tips på modeller och vad dom ska ha för finesser för att vara bra.

 

Tacksam för svar.

/Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte in en bunt Hercules Prophetview 720 till ett kontor med personal som hade precis samma besvär. Man får väl konstatera att dom numer är jäkligt nöjda och obesvärade ;)

 

Det är nog en av de billigare skärmarna som inte suger hursomhelst (dessutom är den juh såååå snygg). Däremot kan en varning för storebrorsan 920 vara på plats, då den fått sämre kritik.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2002-10-09 17:02:19 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att platta skärmar är lite sämre på saker som uppdateras fort på skärmen. t.ex snabba spel eller filmer. Detta beror på att ljuspunkten inte "slocknar" så fort utan du får en skuggeffekt t.ex när du drar musen över skärmen. Iofs "slocknar" bildpunkterna snabbare ju mer modern en skärm är.

 

Bäst är nog att testa en sån skärm du tänker köpa för att se hur mycket skuggeffekt den ger.

 

En annan grej med platta skärmar är att de är optimerade för en viss upplösning pga nått som jag inte kommer ihåg. Alltså kan det vara bra att kolla efter det när man köper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...