Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Maxlängd på länk


NoiseKiller

Rekommendera Poster

Har snokat runt på nätet bland annat w3.org utan att hitta svar så inga STFW-svar nu. :)

Vad är största antalet tecken en länk kan innehålla? Finns det någon begränsning?

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

---

tog bara bort lite. :)

---

Tog en snabbkurs i engelska - testade en sökning på google och fann mitt svar

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q208/4/27.ASP

*raderar mig själv*

[inlägget ändrat 2002-10-09 15:13:07 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja - nu var det faktiskt en kollega jag "hjälpte".

Tror att jag ska introducera e-postlistor för honom, han envisas nämligen om att skapa en länk med samtliga adresser för att underlätta utskicken. :/

 

Någon som vet någon bra "billig" list-service?

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Opera har en längd maxlängd på 1024 tecken.

Finns det inte någon maxlängd för URL när det gäller servar också?

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet någon bra "billig" list-service?

http://www.siteinteractive.com/subscribe/

 

Har jag använt mig av för ett tag sen. Fungerade smidigt.

 

Man installerar alltså scriptet själv på sin webbserver. (installation = packa upp filerna rätt, och sätta rätt rättigheter)

 

Då kan man också låta besökarna automiskt lägga till sig själv (samt ta bort) i adresslistan.

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-09 15:47:19 av TicoRoman (Almir)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sätter han sig å gör ett word-dokument å hoppas att det går att göra längre länkar där. :/

 

Han vägrar på list-serivce, han tror inte den meddelar om alla mail inte kommer fram.. Å sen orkar han inte lägga in alla jättemånga mail-adresser i en list-service.

Det är ju många äldre som inte kan registrera sig själva - de har ingen aning om hur man gör..

Någon som har nåt bra tips jag kan ge honom??

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

[inlägget ändrat 2002-10-17 09:57:09 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu sätter han sig å gör ett word-dokument å hoppas att det går att göra längre länkar där. :/

Envis person. [GROTTMAN]

 

Han vägrar på list-serivce, han tror inte den meddelar om alla mail inte kommer fram.

Så klart det gör. CGI-scriptet som jag tipsade om gör i princip så att den skickar e-post efter e-post tills den skickat till ALLA adresser i listan. När det är klart så får man ett epostmeddelande själv där det står till hur många adresser det skickats osv. Man behöver inte ens vänta tills allt skickats, utan kan surfa vidare. (CGI-scriptet fortsätter väl köras på servern, eller nåt...) Jag använde en äldre version av scriptet. Mycket möjligt att det tillkommit ännu mer avancerade funktioner.

 

Avsändaradressen får man själv bestämma och kommer inte eposten fram till en adress så får man ju ett vanligt felmeddelande.

 

Det är ju många äldre som inte kan registrera sig själva - de har ingen aning om hur man gör

Då får han låta de fortsätta registrera sig så som de gör nu. Han får väl istället själv ansvara för listuppbyggnaden.

 

Någon som har nåt bra tips jag kan ge honom?

Övertyga honom att det alltid finns ett lättare sätt att göra saker och ting på. Samt att det alltid finns någon som kan göra på det sättet.

 

Att vara "envis" och fortsätta göra på ett krångligt sätt, bara för att han inte vill lyssna på andra tjänar han inget på.

 

 

Almir - ...

____________________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på MDH, Västerås.-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...