Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startar inte....


Larry3

Rekommendera Poster

Jag har en p4

1,6 ghz

384 mb ram

asus p4b moderkort

 

Och när jag köpte ett nytt grafikkort iveckan så dog min dator efter att ha installerat drivrutinerna och kortet. Nu går den inte att få igång, inga knappar lyser när jag startar datorn förutom en krön lampa på moderkortet, plus att fläkten mot baksidan av datorn verkar vara den enda som får ström, processorfläkten verkar död, nån som har några tips???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag noterar att du ställt samma fråga tre gånger i olika forum, sånt är irriterande. Chansen att få svar ökar inte ju mer du lusar ner forumen med en och samma fråga. För att bevisa den tesen och inte tappa trovärdighet så kan jag inte svara på frågan, eftersom jag blev tvungen att skriva om reglerna ;)

 

//eforum.idg.se/Eforumintro.asp

 

 

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 256 PC2100 DDR + 512 PC2700 DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu i bara 2.. :)

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

Moderator för Övrig PC-hårdvara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, nu är korspostningarna borta, så man kan ge tips.

Och när jag köpte ett nytt grafikkort iveckan så dog min dator efter att ha installerat drivrutinerna och kortet

 

Du installerade alltså kortet. Startade datorn och installerade drivrutinerna. Stängde av datorn- och så funkade det inte längre?

Är det rätt uppfattat?

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 256 PC2100 DDR + 512 PC2700 DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

 

[inlägget ändrat 2002-10-09 15:24:44 av Pentti H]

[inlägget ändrat 2002-10-09 15:29:05 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grakfik kortet måste stödja 1,5 volt altså agp 4

 

kolla faq på asus hemsida för det moderkortet

jag kan see mitt hus här i från

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej, jag installerade kortet, och drivrutinerna, sedan dog datorn, den gick gick inte att stänga av heller, så jag drog ur kontakten. sen har den inte gått att starta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...