Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

UT 2003


Scourge

Rekommendera Poster

Hej!!

 

Jag har tänkt att köpa UT 2003 men undrar om min dator kommer att klara av spelet.

Min dator:

 

GA BX2000 Intel 440Bx

Intel Celeron 1.2GHz Tualatin

Geforce 2 MX-400 64MB

256MB SDRAM PC133

40GB Seagate U6 5400RPM

SB Live! 5.1

Windows ME

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Vet inte riktigt.. Har hört att det är ruskigt systemkrävande. Det går säkert Tweaka så att att flyter hyffsat. Hur fungerar gammla UT för dig? Kan nog säga att det inte kommer att flyta bra i högre upplösningar, men det är en gissning.

 

// Magnus

 

--Scan´my network and die--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har runt 70-80 FPS i 1024*768 16bit i gamla UT.Vilka upplösningar kan jag använda i UT 2003 utan att det laggar alltför mycket, går det med 800*600?

 

/Scourge

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist
Vilka upplösningar kan jag använda i UT 2003 utan att det laggar alltför mycket, går det med 800*600?

 

Svårt att svara på. Har köpt spelet idag och ska kolla på det då jag kommer hem. Någon annan som har provat det?

 

Tror nog att jag kan få liknande problem med spelet, nämligen att jag har liknande grafikkort som dig, ett GF2 MX kort. Tror det kan vara problemet.

 

// Magnus

--Scan´my network and die--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat det över helgen och det flyter på riktigt hyfsat i 1024x768 på ett sunkigt tre år gammalt TNT2 16 MB kort. Däremot är datorn snabb så det är nog mest datorn det hänger på. (P4 2.26 GHz (533 FSB), 512 MB PC2700 DDR RAM)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...