Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Uppsägning av abonnemang i förtid??

Kojak1

Recommended Posts

Är det möjligt att säga upp ett abonnemang i förtid?? Har telenordia nu med 12-månaders bindningstid som löper ut i maj 2003. Under december 2002 kommer jag att får 10mbit bredband i fastigheten där jag bor. Givetvis vill jag köra med detta istället. Så är det möjligt att säga upp i förhand mot nån avgift?? eller nåt.

Mr Andersson

Visst kan du säga upp det nu, men det slutar inte gälla förrän Maj 2003. Det heter inte bindningstid utan anledning....;)

Avgift, ja, du borde kunna hosta upp månadsavgifterna framtill Maj 2003 på ett bräde, då kanske dom avslutar det direkt.

Mr Andersson

Jag kan inte mer än hålla med, men det är tyvärr så avtalen skrivs idag... Jag själv skriver aldrig på ett avtal med så lång bindningstid. 3 månader anser jag vara ok, men längre...njaaeee...

Jag vet, men allt hade funkat bra om telenordia hade levererat som det var tänkt i januari. Men de klantade till det och levererade först i maj. Hade det varit januari hade det matchat perfekt med 10mbit linan.

AMD Thunderbird 1000MHz

MSI K7T266 (MS-6380)

Asus V7700 Deluxe Geforce 2 GTS

384 MB DDR

Seagate Barracuda IV 40GB

IBM 75GXP 30GB

Memorex ThirtyTwoMAXX

LG 99G 19"

Chieftec TL-01W

Altec Lansing ACS33

Thermaltake Volcano II

Thermaltake Blue Orb

Mr Andersson

Det där kan du faktiskt klara med lite tur! Vilken datum är avtalet undertecknat? Juridiskt sett gäller bindningstiden för avtalet och inte för den faktiska funktionen... Men det kommer att krävas en del jobbande för att fixa det!

Kring 10 januari har jag för mig(har inte letat fram avtalet.) Till saken hör även att jag fått 4 månader gratis av telenordia för förseningen.

OBS!! Avtalet är genom onoff.

[inlägget ändrat 2002-10-09 14:07:10 av Kojak1]

Mr Andersson

Men avtalet mellan dig och Telenordia? Eller har onoff fullfakt att träffa avtal för Telenordias räkning?

Har nu snackat med telenordia, det var kört med att avsluta det i förtid. Då tänkte jag att jag istället överlåter det, visst det funkade. Men det ville ha 495:- i avgift, vilket är acceptabelt. Men sen så skulle den nye abonnenten åka på en bindningstid på 12 månader när han tar över mitt abonnemang!!!! Fast det är kvar 5 på mitt. Verkar hel sjukt, inte nog med det skulle den nya abonnenten åka dit på en högre månadsavgift än jag har. Detta är helt sanslöst, nu kan jag ju glömma att nån vill överta abonnemanget. Man antar ju att när man överlåter ett abonnemang så har han kvar på bindningstiden de månader som jag har kvar. Så jag vill varna alla för telenordia, verkar riktigt oseriöst.

Kan du inte beställa en flytt till din kompis i stället. Du står fortfarande för abbonemanget och din kompis betalar flyttavgiften + återstående månadsavgift till dig. Du betalar sedan till telenordia som vanligt och sedan säger du upp abbonemanget lagom till maj. Din kompis kan sedan skaffa ett nytt, valfritt, abbonemang.

---/samoht

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...