Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook Express - Saknar formatrad ( typsnitt osv


Heinz

Rekommendera Poster

Aloha ! !

 

Vid svar i Outlook Express saknas i vissa mail tillgång till formateringsraden dvs raden med fetstil och möjlighet att ändra typsnitt osv.. Ngn som vet vad detta beror på ? ? ?

 

Det gäller som sagt bara vissa mail !

 

Tackar på förhand ...

 

/H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förmodar att det betyder att avsändaren inte har haft HTML formatering aktiverad i sitt mailprogram.

I OE så kan man ju välja om man vill ha HTML-formatering eller bara vanlig text. Sitter inte med OE nu så jag kan inte kolla i vilken meny du går in.

Kolla lite själv.

 

MVH// Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaret...

 

Kan jag som mottagare ändra så att mailet "justeras" så att jag får möjligheten att få dit formateringsraden i alla mail när jag svarar ? Eller är det avsändaren som bestämmer över det helt och hållet ?

 

/H

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte OE på burken jag sitter vid heller men jag är nästan 100% på att det är menyn Verktyg och Alternativ. Sedan fliken Skicka. Där ska det nog stå något om HTML-foramtering.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Knäckte nöten :)

 

Det är just som sades HTML inställningarna. Vill man alltid skicka i HTML, så bockas rutan "svara på meddelendan i samma format som de skickades" ur. Denna finns uinder verktyg alternativ. Givetvis måste även HTML format vara valt.

 

/H.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...