Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart har nya fältet i databsen tagit vägen i Dream


polman

Rekommendera Poster

Jag har en sida uppbyggnad kring en Access databas och ASP. Jobbar med Dreamweaver MX för att skapa sidor och kopplingar i mellan dom.

 

Nu vill jag lägga till ett fält i en utav tabellerna i databasen. Men när jag gjort det så syns den inte i Dreamweaver. Ser bara dom gamla fältena i tabellen, och därför går det ju inte att skapa några kopplingar till det nya. Vad ska jag göra för att få fram det nya fältet?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.essential.se

Jag har bara dåliga erfarenheter av Server-Side programmering i WYSIWYG. På mitt jobb tog jag över ansvaret för hemsidan efter en kille som hade byggt i MM UltraDev, och det var ju bara en massa konstig kod som jag inte förstog.

 

Det är mycket enklare att få kontroll när man kodar själv. Jag antar att det inte löser dina problem, men jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa ord. Jag håller med fullständigt. Jobbar du proffesionellt så låt aldrig ett program skriva kod åt dig. Det slutar ändå bara med att man lägger ner mer tid än vad det tar att lära sig själv att koda.

 

Hade ett liknande exempel på företaget. Hade 17 hela funktioner som nästan gjorde samma sak. Kunde minska ner dessa till 3 funktioner. Sidan blev dessutom en tiondel av storleken och gick betydligt mycket snabbare för servern att bearbeta.

 

/JANspeed

 

[inlägget ändrat 2002-10-09 09:09:16 av JANspeed]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...