Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tomb Raider 2


Sven Palm

Rekommendera Poster

Nån mer än jag som köpt julklapp åt sig själv?

Jag köpte Tomb Raider 2 efter att ha kört demon ett tag. Trodde julen var förstörd efter det jag laddad i fullversionen från CD:n Fick systemfel, adresserror, buserror och gud vet vad. Låste sig med andra ord.

Provade allting, tyckte jag, kollade olämpliga tillägg, byggde om skrivbordet, first aid osv. inte förrän jag läst troubleshooting noga och sett rubriken: Turn off "Show movies" in the graphics section.

Gick till Setup Tomb Raider 2 och gjorde så.

Sen funkar det som det ska.

Den gillade inte att visa filmen som inledde spelet. När Lara hoppat ner från helikoptern och skulle röra sig kraschade det.

Nu är den filmen borta och det funkar.

Julen är räddad. Hurra!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

men då ska du fan ha hälften av pengarna tillbaka! du kan ju inte spela tombraider utan filmer!!! det är ju dom som är belöningen för att du klarat banan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missuppfatta nog mig lite.

det är en film i inledningen som visar lite krig och drakar, samt hur Lara hoppar ner från helikoptern, precis när hon landat och rört sig några steg så ballar datorn ur.

Filmen är dessutom ganska indragen i kanterna så den täcker inte hela skärmen. Verkar som det är en QuickTime film som körs för jag kan inte påverka något med mina knappar.

När jag tog bort denna filmen så funkar det hur fint som helst spelet, kan besöka Lara "hem" rätt maffigt hem om man får säga så.

Spelet går som smort, är snart förbi där demon slutade, så nu blir det svårt.

Har förstås laddad hem Codebook 1.3.3 så lite fusk måste man ha. Hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...