Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brytläge??


Okunnig1

Rekommendera Poster

Hejsan alla kloka.

I förra veckan smittades min pc av bugbear, som slog ut mitt Norton, jag fick då rådet att tanka hem F-sec. och PC-cillin samt en fil från Panda allt detta har jag gjort och installerat enligt alla regler. Idag tittade jag på loggen i PC-cillin under Personal Firewall och såg en "rolig" ikon som kallar sig CLOAKING!! ÄR jag smittad fortfarande? Idag tankade jag hem en fil från Symantec och installerade samt körde den i Felsäkert läge, den hittade ytterligare två filer som var smittade, nu ärt det borta tänkte jag och kollar ytterligare en gång i PC-cillin och då finns CLOAKING ändå där. Någon som vet vad jag ska göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Cloaking är en funktion från Trend Micro för att säkra portar dvs det är inget skummt.

Du bör inte ha mer än ett antivirusprogram på datorn då det kan uppstå problem ungefär som att man helst inte skall blanda två mediciner. Hmm ibland ger ju det dock supereffekt.....

 

Men om viruset är borta kan du ta bort allt utom Norton och/eller installera om Norton och uppdatera det sedan. För är Norton uppdaterat är det ingen risk att Tanatos klarar sänka Norton igen.

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...