Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kritik tack!


Peter Linsten

Rekommendera Poster

Måste säga att jag tyckte var trevlig, helt klart över medel.

Layouten funkar bra och färgerna är trevliga, ibland känns det kanske något plottrigt med för mycket info på varje ställe och för tätt. Kanske integrera annonserna lite smidigare.

 

För övrigt gillar jag skarpt funktionen som gör att det slumpas (antar jag) fram olika "info-filmbilder" ganska högt upp på sidan.

Använt ASP för det? Hur har du gjort det, skulle gärna vilja veta.

 

Summan av kardemumman - nice sida, dessutom kul att ämnet är just film!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HTML-koden är ju inte särskilt snygg men det är ju innehållet som räknas. Tyvärr var det ju inte så många filmer inlagda ännu, men det kanske kommer.

 

I övrigt uppfattar jag många av sidorna som lite plottriga och röriga, de känns lite jobbiga att läsa.

 

När man sedan ser att bravehart lyckats få 10/10 gör ju att man totalt tappar förtroende för filmrecensionerna =).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius

Jag tycker att marginalerna var lite snålt tilltagna på t ex http://www.movienet.nu/recension.asp?ID=126

 

Jag skulle ha lagt minst 10 px marginaler på brödtexten!

 

Och så tycker jag att datumet borde vara i svenskt format åååå-mm-dd. Men det är ju förstås en smaksak! :)

 

Annars tycker jag att den var väldigt snygg och behaglig. Kanske att loggan är lite anonym också... men även det är ju förstås en smaksak! :)

 

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt.

Men jag tycker menyn känns lite för anonym. Vid första blicken är det lätt att missa den eftersom det är så låg kontrast mellan menytexten och bakgrunden.

Fonten som används till menytexten känns lite svår att läsa när den är så liten.

 

:thumbsup:Poäng till bra inlägg!

---------------------------------

Teknikens underbara värld

http://www.elektroteknik.net

---------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Linsten

Tack för alla snabba svar. Jätte skoj att få all denna response så snabbt. Ska försöka svara på all eran kritik nu.

 

Annonser är inte mycket att göra åt då jag dels vill ha pengar (tradedoubler) - givetvis - samt få mer trafik än vad jag har.

 

De små filmbilderna slumpas fram ja, även om det inte är på något smidigt sätt. Använder en kodfnutt jag fann på webStudio.

 

Håller med om att HTML-koden är allt annat än snygg, men då jag inte kan ASP tvingas jag använda Frontpage som sätter sina spår här och där...

 

Att Braveheart ska full pott är för övrigt givet :)

 

Marginalerna ska jag försöka fixas. Datumen kan jag däremot inte göra något åt utan det är serverns fel. Kan iofs kontakta webbhotellet och hör med dem...

 

Menyn vet jag om. Det är bland annat därför som jag gjort mouseOver-funktionen på den. Fonten har inte jag "kommit på", tycker den är snygg även om den stundtals kan vara svår att tyda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NumeriusNegidius
Datumen kan jag däremot inte göra något åt utan det är serverns fel.

Jag gissar att datumet tas fram mha ASP? Isf kan du skriva såhär högst upp på sidan:

session.lcid = 1053

Det ska tydligen göra om datumen till svenska! Har inte provat det själv dock. :)

 

 

/Nisse

---

"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session.lcid = 1053%

 

Vet inte om procenttecknet gör någon skillnad. Men hur som helst, jag vet att det fungerar om ovanstående klistras in i början av asp-filen.

------

If something seems to be impossible, keep trying - eventually you'll succeed

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...