Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hercules Dynamite


a1j

Rekommendera Poster

I min gamla dator som snart ska bytas ut sitter ett grafikkort märkt: Hercules Dynamite 128/Video (GB7015P Rev 2.1). Någon som vet nåt om det? Är det något jag kan återanvända om jag inte ska spela de senaste spelen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det enbart kontorsprogram så går det nog, men inte i alltför höga upplösningar med tanke på uppdateringsfrekvensen:

http://www.metrolink.com/tech_support/metrox435-intel/cardlist4.3.5_hz_127.html

 

Men för spel så är det inget att hurra för, om du ska spela lite då och så rekommenderar jag att du köper nytt.

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2002-10-07 16:44:57 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar.

 

Har du eller nån annan nåt tips på ett billigt (upp till ca 700kr) och prisvärt grafikkort om jag inte ska spela så mycket. Vad klarar de billigaste, vilka skillnader är det på ett sådant och ett lite dyrare?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 700 kronor får du nog det billigaste kort som går att få tag på.

Grafikkort är inte billiga, i en 'gamerdator' så är det ofta den överlägset dyraste komponeneten i datorn.

 

Lyckligtvis behöver man inte det värsta. Men ett GF3 TI 200 eller ett GF4 MX 460 (får se nu om jag fått rätt siffror där) är i min mening prisvärda. Spelar såvitt jag vet alla dagens spel utan probelm, men lär få problem inom en inte alltför avlägsen framtid - men det är ju inte alltid de mest grafikkrävande spelen som är bra, gamla spel kan ge en minst lika bra spelupplevelse (i och för sig en smaksak).

 

Av dom 2 ovanstående skulle jag välja GF3 kortet, GF3 kortet har fler funktioner - GF4an (MX versionerna) är bara en 'kopia' utav GF2 - rörigt..

 

Båda kostar väl runt 1000 lappen, och det är väl det minsta jag skulle köpa ett grafikkort ett nytt grafikkort för.

 

De allra billigaste, vilket är de sämre MX versionerna utav GF4 är inget att hurra för. De är nog bättre än de kortet du har, men prestandavinsten till nästa steg är hyffsat stor.

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2002-10-08 00:25:48 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...