Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BF1942...hack...ryck...


Uffe3

Rekommendera Poster

hej!

 

spelet flyter på bra men det verkar som om den nästan hoppar över vissa frames eller nått... det blir som ryck när man bara går tex,...är det nån med samma problem? har senaste drivisarna - jag funderar på om det är dem som spökar eller kan det kanske ha med framerate'n o göra... har ställt in i spelet samma som jag har skärmen inställt på men hjälper inte...=/

 

xp 1600, 256ddr, geforce2mx64mb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är troligen inget fel på din config, jag har noterat att BF1942 har börjat dyka upp som hack...ryck..samtalsämne på olika forum runt nätet. En första åtgärd är att kolla efter dom officella patch/pacthar för spelet som finns. Hjälper inte det är nästa steg att vänta på nästa patch...

 

Eller att spela ett annat krigsspel som inte hackar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Divine Light

En konstig sak jag själv råkade ut för var att spelet hackade trots att jag har en 2.4 Ghz processor, 512 Minne och ett GeForce 4200 kort. Felet var mitt ljudkort, ett Soundblaster 128 var det för övrigt, som orsakade hackandet.

 

När det var bytt så fungerade att som en dröm =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man som jag, gillar att köra sniper så är det ett plus att kunna ligga på 100% distans....

Min maskin sjunker drastiskt vid vissa tillfällen, ofta ned till 8 fps.... närstrider är mao bara att glömma...

 

Vet inte om det är mer minne eller ett nytt grafikkort som jag behöver (fortfarande)

 

Petter

P4 384MB, GF2 GTS 32MB

 

There is nothing more practical than a good theory.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har oxå noterar ryckandet, det försvinner när jag går ner till 1024x768x32 eller lägre (allt annat på max). Undrar om det har med mitt vidriga soundblaster att göra... det är lite väl låg upplösning för att jag ska trivas nämligen. :/

 

Fråga: Sätta view distance till 200-300% - borde man anse det som fusk? Vet inte om jag tycker det, men är väl ett ämne uppe för diskussion antar jag.

 

--

.Weyland - Eforum är verkligen _sirapströgt_ just nu

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har oxo hört att SB kan strula till det, skickligt att bygga in en sådan bugg.... jag menar det är inte direkt unikt att köra med ett dylikt kort;)

 

view dist till 200 % går det?

Förövrigt är det alltid servern som bestämmer maximala viewing dist. om jag fattat rätt...

 

Petter

 

ps. Weyland hur går det med BFservern?? d.s.

There is nothing more practical than a good theory.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, bara sätta viewdistance i configfilen. Fungerade på min server iaf, såg rakt över till andra sidan i Wake utan någon dimma ivägen. Däremot i Berlin var det dimma igen, vet inte om det finns både 'riktig' dimma och 'dimma för view distance' i spelet?

 

Servern fungerade fint i helgen, tror jag kör den helger tillsvidare - för att få den bra administrerad, fre-sön.

 

--

.Weyland - som redan kickat en TKiller.

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Tusan vad eforum är segt!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm men då är det din server oxo, så då funkar det nog... jag tycker dock att det är lite fusk.

 

Hur går du in i configfilen?

 

Kanske ses vi på fredag då... adress?

 

Petter

 

There is nothing more practical than a good theory.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade precis med att avaktivera mitt 2a ljudkort (soundblaster 128), o köra spelet...och Herrejistanes vad det laggade...det här "rundgång-studsa-loop" ljudet som bara kom då och då förut var i princip konstant nu. Jag anar skumma ugglor i mossen... hur har de programerat liret egentligen...man får ju inte ställa in ljudkortsdrivrutin lr nånting...

nu blir jag ännu mer förvirrad =/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller att spela ett annat krigsspel som inte hackar.

Eller spela ett spel som inte handlar om krig !

 

/TN

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnar configfilen i min profil (mapp i settings/profiles) i en texteditor, där finns alla inställningar.

 

IP-n till servern kan variera, å BF verkar inte ta cnamn när man lägger till servrar, så enklast är att köra en update på alla servrar å filtrera fram namnet "LEXX" helt enkelt... annars är cnamnet lexx.flowersfx.com

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...