Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Men!!

sudd

Recommended Posts

De flesta saker du ser är port scanningar, inte intrångs försök som automatiskt skulle lyckas om du inte hade brandvägg.

De scannar främst efter redan smittade maskiner, dvs maskiner med trojaner installerade.

[inlägget ändrat 2002-10-09 10:17:12 av XyZz]

Nja, isåfall räknar de som idioter.

Jag får 50+ infekterade brev i veckan, och.. jag har inte räknat på det, men jag minns inte när jag senast fick ett icke-iframe-utnyttjande virus. :P

I de allra flesta fall handlar det som du säkert vet om folk som klickar på email där det står tex "i love you" och dylikt.

Tyvärr tror jag det är så.. många har ett antivirusprogram installerat som de inte uppdaterat på månader, och förväntar sig att de kan köra alla bifogade filer.

Ciao,

Anders

Precis, man blir ju lite nyfiken... vad gjorde de med koden? hur märkte du det ??

P

There is nothing more practical than a good theory.

En annan sak som man kan göra som inte har med virusskydd att gör är att när man använder ie för att ladda ner filer så skall man ALDRIG ha stäng denna ruta när nedladdningen är klar.

Gick en kurs i data säkerhet där vi lade in trojaner som laddades ner med automatik när man besökte en webbsida

Hade man då stäng detta fönster ikryssat så han man inte ens se fönstret

När trojanen laddades ner.Sen var det ganska kört.

//Belini

Njae, det låter konstigt.

Hur startar du en nedladdning automatiskt ? Eller det är i och för sig inga problem men han står ju i så fall bara och väntar på att du ska tala om vart du vill spara någonstans, inte går det automatiskt inte.

fel.

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 256 PC2100 DDR + 512 PC2700 DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

[inlägget ändrat 2002-10-09 12:00:27 av Pentti H]

Kommer inte riktigt igåg hur vi gjorde men har för mig att det var inbakat i ngt java script sitter på jobbet nu men kan kolla det senare.

Det var för att visa hur osäkert java virtual machine är har jag för mig

Men det var en rolig kurs ;0)

Fick baka in trojaner i filmklipp ni vet sådana som går runt i eposten.

Men om man skall göra det så måste man ju ha en alldeles sprillans trojan som inte virusskydden tar ännu.Men det släpps väl bara en 10 tal i veckan.

//Belini

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...