Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Direct Connect (m.m) via D-Link 614+

FredrikKarlsson

Recommended Posts

FredrikKarlsson

Hej!

Försöker få igång DC genom min WLAN-router DLINK 614+, men jag lyckas inte ställa in den inbyggda brandväggen rätt..

Jag förstår att jag ska lägga till en regel för programmet i firewall-inställningarna, men vilka inställningar ska jag välja?

Någon som kan hjälpa mig?

Du ska öppna DC's port och forwarda trafiken på den porten till din dator. Tror det är port 412 som gäller. Sen får du även se till att ställa in DC på passive mode.

/Niklas

Sen får du även se till att ställa in DC på passive mode.

Behövs inte. I Connection settings skriver du bara ditt externa IP-nr och kryssar i "Force Direct Connect to report this IP:".

FredrikKarlsson

Fast.. en del i problemet ligger i att jag har BBB som ISP, vilket gör att jag får nytt IP via DHCP var 30:e minut.

Går det att, på ngt sätt, få DC att hämta mitt IP från en DNS (som jag ändå ser till är uppdaterad med fräscht IP)?

Är det ngn som VET hur inställningarna ska vara i just 614+ ? Är inte 100 på vilken av source/dest. som är min dator, vilka IP-intervall jag ska ställa in, vilken av source/dest som ska lyssna på WAN/LAN osv..

hmmmm inte kan du väl få en nu Ip var 30 min inte,hur som helst kör du DHCP eller statisk Ip på ditt interna LAN ?

kör du statisk är det ju bara att köra forward till 192.168.0.x

Fast kör både port 411 och 412.

Ska du ha redirect så måste du använda typ Dydns eller nått liknade kolla deras websida.

MVH/Matte

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...