Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Växlingsfil finns ej eller är för liten


norcomp

Rekommendera Poster

Vid uppstart kommer ett felmeddelande som säger att växlingsfilen inte finns eller är för liten,

oavsett om jag ändrar så att windows hanterar den själv eller om jag sätter den själv, på en eller två diskar så krånglar det ändå

har även installlerat om XP

 

P4 1,8ghz 80gb hd 1024mb ram

 

/ Norcomp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att detta har varit uppe förr, och en ev lösning var att kolla rättigheterna på filen...så att systemet har mandat att styra och ställa över den :)

_____________________________________________

//Dreben

 

Om du inta kan dubbelklicka! Skit i det då....du kan göra annat.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du det här e märkligt !

 

det dök upp en ny info ruta när jag gick in för att ändra storleken för växlingsfilen

 

"En temporär växlingsfil skapades på datorn eftersom ett problem inträffade vid konfigureringen av växlingsfilerna när datorn startades. den totala växlingsfilstorleken för alla diskenheterna kan vara större än vad du angav"

 

saken är den att jag inte har angett storleken för filen utan Windows gör det själv nu

 

/ Norcomp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Jag får exakt samma felmeddelande, har provat att ändra växlingsfilens storlek till alla möjliga siffror, dock med samma resultat.

 

Enda sättet att bli av med felmeddelandena har hittils varit att stänga av växlingsfilen totalt, men då kan jag inte längre köra mina mer avancerade program utan att datorn kraschar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med att dra ner den helt och starta om och lägg in ett värde igen och starta om, dvs ingen växlingsfil, omstart, lägg tillbaka storleken igen.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, men tyvärr löste det inte problemet utan samma sak inträffar så fort jag aktiverar växlingsfilen igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har nu även kollat upp det som Dreben nämde, om att kolla rättigheterna. Dom ska nu vara korrekta men samma fel finns fortfarande ändå?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tyvärr kostar det ju pengar

Vad är det som kostar där?

Om du har Intel Application Accelerator installerat, avinstallera via Lägg till eller ta bort program, fixa växlingsfilen och installera senaste Accelerator igen. Det är vad som skrivs på sidan Seppo länkar till.

 

http://downloadfinder.intel.com/scripts-df/Detail_Desc.asp?agr=N&ProductID=572&DwnldID=4857

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Experts-exchange forum är lite lurigt. Du ser bara frågan och sedan en presentation av forumet med inloggning osv. Scrolla ner till slutet så får de se svaret.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu förstår jag vad du menar, men jag har inte Intel Application Accelerator installerat, så det är nog inte där mitt problem ligger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ska försöka uppdatera problembeskrivningen lite,

 

Vid inloggning till Windows hänger sig windows/ vid ett antal omstarter lyckas jag äntligen logga in men får felmeddelandet:

 

"En temporär växlingsfil skapades på datorn eftersom ett problem inträffade vid konfigureringen av växlingsfilerna när datorn startades. den totala växlingsfilstorleken för alla diskenheterna kan vara större än vad du angav"

 

Att ändar storleken så som windows föreslår hjälper inte, utan samma problem uppstår.

 

Fick ett tips om att det kunde vara något fel med rättigheterna, som man kan läsa om i windows supporten här:

http://support.microsoft.com/kb/315270/EN-US/

Om jag utförde instruktionerna rätt, vilket jag tror jag gjorde var det inte heller här grunden till mitt problem var.

 

De senaste inläggen i tråden tipsar mig även om att ifall jag har Intel Accelerator installerat kan det oraka problem. Med det hade jag inte heller.

 

Har haft det här problemet i snart 2 veckor nu, börjar bli väldigt frusterande, vet inte vad jag ska göra. Har sökt under överallt och det verkar finnas fler en jag med samma problem, men inga lösningar har jag hittat.

Skulle vara hemskt tacksam för en lösning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är löst!

 

Filen hade tydligen blivit korrupt, men med information i länken du gav mig kunde jag återskapa en ny

 

Tusen tack Seppo! (Och alla andra som komit med tips)

 

[inlägget ändrat 2004-11-21 13:26:26 av TorkeBoss]

[inlägget ändrat 2004-11-21 13:27:00 av TorkeBoss]

[inlägget ändrat 2004-11-21 13:29:03 av TorkeBoss]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det löste sig, bra att veta är om man flyttar växlingsfilen till en alldeles egen partition så utnyttjas växlinsfilen maximalt och den slipper bli fragmenterad.

 

 

#Seppo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...