Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slaget om bredband har börjat??


freaX™

Rekommendera Poster

detta var en intressant artikel jag "snubblade" över..

 

http://www.finansvision.com/artikel.asp?kID=3&aID=83508

 

Det var en sak jag tänkte på efter jag läst artiklen:

 

Borde inte man anmäla Antipiratbyrån? De går ju ut öppet och talar om att de laddar ner privatprogram/spel!

 

Jag tycker det här borde tas upp i en rättegång.

...LOL

 

________________________________________________

-- vad vore världen utan microsoft??!..:-))

 

[inlägget ändrat 2002-10-05 16:05:08 av freaX™]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte man anmäla Antipiratbyrån? De går ju ut öppet och talar om att de laddar ner privatprogram/spel!

...uppenbart lagbrott, vem ska man lita på nu?!

 

__________________________________________________

Ett bibelcitat: Må den som har minst MP3'or kasta första stenen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälper nog inte och anmäla piratbyrån. Piratbyrån vet inte vem det är som delar ut grejorna och ISPna lämnar inte ut uppgifter ens till dom. Det dom gör är att dom kontaktar ISPn och talar om att "vid den här tiden satt IP-nr sioså och delade ut copyrightade spel o filmer." Antar att ISPna gör en koll på trafiken från det IPet och tiden och beslutar därefter.

 

Sen hur ISP vet vad som laddats ner är ju en annan fråga, kanske litar dom blint på vad byrån säger, men jag undrar om deras blinda tro ger dom rätt att döma nån som pirat?

 

Och vad jag förstår så har Piratbyrån nån allmän tillåtelse från programvaru/musik/film-industrin att ladda ner som dom vill, iaf om man ska tro nån som kallar sig jurist på antipiratbyrån.

 

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 256 PC2100 DDR + 512 PC2700 DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

 

[inlägget ändrat 2002-10-05 20:26:48 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att sitta å söka på kazaa? finns ju hur mkt folk som hellst där, hur i hela friden kan dom hitta rätt på ett ip som till hör den ISPn?

 

Och av alla ISP:n i världen, varför gick de till Telia(svensk) varför inte ngn tysk/spanskt/engelsk etc..

 

Kanske att USA vet att vi slicker deras röv så det blir ju lättare att ta oss än de andra..

________________________________________________

-- vad vore världen utan microsoft??!..:-))

 

[inlägget ändrat 2002-10-06 01:54:10 av freaX™]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...