Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp - Sökmotorer


Håkan Gustavsson

Rekommendera Poster

Håkan Gustavsson

Hej vänner!

 

Såg att home.se erbjuder en tjänst där de registrerar webbplatser till fler än 300 000 sökmotorer och länksidor, varje månad.

 

Detta tar de 3995 kr/år och domän för. Rätt dyrt tycker jag men det ger ju å andra sidan väldigt bra exponering åt sajten.

 

Hur som helst, jag undrar ifall någon här har erfarenhet av denna typen av tjänster och kan rekommende någon som är bra och helst mycket billigare än home.se (gratis?)

 

mvh / Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Håkan

 

Tjänster av denna sorten är 'bra' för dig som har en dynamisk sida som uppdateras ofta. Personlig skulle jag inte betala dessa pengar för att få min webbplats exponerad i 300.000(!!!) sökmotorer. Har du gjort en bra sida, lägg upp den i dmoz.org arkiv och andra ledande arkiv så löser det sig ändå. Många sökmotorersystem drar öronen åt sig om man postar varje månad.

 

Övriga företag som sysslar med dessa tjänster kan vara:

http://www.jajja.com

http://www.searchengine-optimization.nu

 

 

Obs! Jag säger inte att dessa tjänster är meningslösa, bara att de kan vara svårt att motivera priserna ibland.

 

 

Http://www.dindator.nu

Guider för dig med intresse för datorer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej

 

Det är jag som driver Searchengine Optimization

OCH jag är emot alla dessa tjänster som lägger till i alla dessa sökmotorer, Ett tips gå inte på det för det fungerar inte, du kan aldrig påverka en sökmotor att komma till dig fortare än den vill själv och det finns ungefär ett 20 tal sökmotorer som fungerar och ger trafik, dom andra är det ingen ide att lägga ner energi på. Oftast använder dom mindre sökmotorerna sig av dom storas register så du är med i alla fall.

 

Så jag vill inte bli ihop kopplad med dessa tjänster!!

Det du kan påverka för att få din sida uppdaterad ofta är att ha en massa länkar till din sida med hör pagerank då kommer spindeln till oftare men du kan aldrig påverka det genom att lägga till din hemsida ofta i sökmotorerna du kan snarare bli straffas för spamming, n´ågot att tänka på, så alltså dessa tjänster som erbjuds är värdelösa helt enkelt.

 

/Mvh Ove Berglund

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Onödigt, hur många stora sökmotorer finns det? Kanske 20 st max. Onödigt det blir som att pissa i havet. Lägg upp din sida på de stora så får du tillräcklig exponering där.

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...