Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få en sida att fungera i Netscape också


Oaxe

Rekommendera Poster

Har lite problem med att få min hemsida att fungera i Netscape. Bla, fungerar inte ramarna som dom ska, javascriptmenyerna fungerar inte.

 

Nån som har några tipps som jag ska tänka på?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TommyRichardsson

Frågan är ju hur man skall göra, det är svårt att göra en kalassida som fungerar i alla webbläsare, man får helt enkelt prioritera tror jag, det gör jag, jag tycker att större delen av marknaden använder IE och jag anpassar också mina sidor därefter, det kanske är egoistikt att tänka så, men dock tycker jag att det underlättar mycket för mitt arbete.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt eftersom IE dominerar totalt. Min webbplats stödjer i dagsläget alla 5+ webbläsare, men, jag utvecklar för IE. Försöker dock anpassa i efterhand.

 

Http://www.dindator.nu

Guider för dig med intresse för datorer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att få en sida att se likadan ut i alla webbläsare är en omöjlighet, men att få en sida att fungera i alla webbläsare är mycket lättare. Ofta handlar det om att använda sig av de inbyggda funktionerna för åtkomlighet i HTML, som ALT-texter och liknande, och att skriva korrekt och välfungerande kod. Det handlar också om att inte använda sig av Java- eller JavaScript-menyer som inte fungerar i webbläsare som inte klarar Java eller JavaScript. Jag tror inte att jag ljuger när jag säger att det är jobbigare att få en sida oåtkomlig än att göra den åtkomlig.

 

Anledningen till att många sidor fungerar dåligt i andra webbläsare än MSIE beror till stor del på ignorans. De som har gjort sidorna vet helt enkelt inte vad WWW och HTML handlar om, eller så bryr de sig inte. Lyckligtvis är det bättre nu än för några år sedan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...