Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

My Documents i W2000


Johan Karlsson1

Rekommendera Poster

Johan Karlsson1

Hej!

Är det någon som vet hur man permanent tar bort skräpfunktionen My Documents?

Jag har provat det mesta. Jag har rensat registret från allt jag hittat på "my doc" och "mydoc", jag har gått igenom *.inf och *.ini filerna och tagit bort alla hänvisningar, jag har tagit bort mydocs.dll, jag har tagit bort mydocs.dl_ så filen inte kan repereras, jag har tagit bort alla "personal" hänvisningar i registret och jag har tagit bort mappen my documents från nt4 som ligger på en annan partion.

Men ändå så skapar den mappen igen och så fort jag trycker på utforskaren så hamnar jag där!! Jag blir tokig!! Microsoft, ge användaren ALTERNATIV att stänga av funktionen för dom som inte trivs med den!!! Herregud alltså... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hmm, en lösning skulle jag också vilja ha...

Lite småirreterande att starta i c:\my documents varje gång man startar WinNT Explorer.

 

Det kommer troligen något program liknande winboost2000 för win95/98 där man kan ställa in en massa dolda alternativ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

Om ni läser lite mer om 2000 kommer ni med all säkerhet förstå varför den funktion knappast(!?) kommer att gå att stänga av. ;-)

 

med vänliga

 

Rikard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med win2000 och all säkerhet är ett kapitel för sig, men jag förstår mig inte på det i alla lägen... ;)

 

Vad skulle kunna hända om man hamnade på c:\ (som i Nt 4) istället för i My documents?

Du som verkar veta det mesta kan väl ge ett "enkelt" svar på detta?

 

Mvh Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om problemet bara är att man hamnar i My Documents när Explorer startas borde det väl kunna lösas på samma sätt som i NT4...

Öppna genvägen till Explorer och byt ut det som står där mot:

explorer.exe /n, /e, c:\vart\du\nu\vill\startaså kommer den starta på c:\ istället (funkar iaf i NT4, jag har inte Win2K ännu)

Berätta gärna om det fungerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man sett på fan!

Det fungerar ju klockrent!(Har även velat veta hur man gör i NT4... ;))

Där ser du Rikard, det går ju hur smidigt som helst... ;)

Super tack! Du har just gett en glad själ en julklapp =)

 

Mvh Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...