Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hmm, hur ska det gå för Felia efter detta


freaX™

Rekommendera Poster

-Patrik Johansson-

Ja det är ju säkert många som har bredband bara för att ta hem lite filer men jag är dock förvåndad att vi inte har sett detta förrän nu.

 

/Neox -(Patrik J)

"Gravitation can not be held responsible for people falling in love"
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, om man ligger i 150 på 70-väg å blir sedd av en trafikpolis så kan man väl räkna med att bli av med körkortet omedelbart.. är väl en passande analogi? Det är en illegal företeelse, som kan skada andra, och det finns folk anställda för att snoka i vad du gör på vägarna för att ev. hindra dig genom att röja undan din legala möjlighet att vistas på vägen ;)

 

Att det sedan inte (i dagsläget) är vanligt med privatpersoner eller organisationer som noterar felparkerade bilar eller fartdårar å anmäler dessa till resp. myndighet eller företag visar väl bara i vilken sektor utvecklingen går snabbast ;)

 

Att sedan vissa länder och företag har gått för långt är väl en annan sak *host, host* - men avstängda pirater är väl knappast debatterbart? :)

 

Om det nu är så att någon organisation noterat en användare som olovligt sprider upphovsrättsskyddat material å anmäler detta till dennes ISP så är kanske det enda kontroversiella i detta hur ISPn kontrollerar uppgiften. Har för mig att man inte får analysera innehållet i datatrafiken, bara typen av trafik (officiellt sett)? Så det enda sättet är väl om ISPn då enkelt kommer åt kunden ifråga, med en öppen anonym ftp-server, eller ständigt utdelade filer via något p2p-program?

[inlägget ändrat 2002-10-03 23:56:06 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att man inte får analysera innehållet i datatrafiken, bara typen av trafik?

 

Komplettering: Jo man får kontollera vilken typ av trafik som försigår, såvida ISP'n har starka bevis för att piratkopierat/upphovsrättat material skickas via deras nät, men inte på eget uppdrag utan på uppdrag av t.ex AntiPiratbyrån.

 

.Morpheus II

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Komplettering: Jo man får kontollera vilken typ av trafik som försigår, såvida ISP'n har starka bevis för att piratkopierat/upphovsrättat material skickas via deras nät, men inte på eget uppdrag utan på uppdrag av t.ex AntiPiratbyrån.

 

Har inte detta diskuterats ett otal gånger förrut ? Har ni glömt BBB's utskick till vissa kunder för drygt ett år sedan som fick stor uppmärksamhet.

 

Grejen är inte som många tror att de måste bevisa något, det är nämligen ingen rättighet att ha en bredbandsuppkoppling så vid minsta lilla misstanke kan de stänga av dig direkt, utan någon bevisföring.

 

Det står i dina villkor att de kan stänga av dig, behövs inte bevisas något.

 

[inlägget ändrat 2002-10-04 10:06:09 av xyzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte detta diskuterats ett otal gånger förrut ? Har ni glömt BBB's utskick till vissa kunder för drygt ett år sedan som fick stor uppmärksamhet.

 

Fast de utskicken gick väl ut på analyser av trafiktypen å dess mängd? Dvs personer med gigantiska mängder ftp-överföringar från sitt nätt blev varnade? (förenklat) Ingen som kontrollerade innehåll på trafiken? Eller så minns jag fel... :)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förjävligt. Jag kommer förmodligen snart att säga upp mitt abbonemang och gå tillbaka till modem.

Jag ser ingen anledning till att ha en fast bredbandsanslutning om jag bara kan använda den till att surfa runt lite på IDG och kolla mail, det går precis lika bra med modem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och så byter förrövaren till en annan ISP och fortsätter sin verksamhet ! ....vad har Telia vunnit på det, förutom en kund mindre att skicka räkningar till ?!

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara surfa lite??

 

Hmmm.... onlinespel, desto snabbare OCH bredare lina, desto roligare :)

 

Egen spelserver, stort krav på bandbredd.

 

Filöverföringar, nej - jag tänker inte försöka skicka mjpeg-testrenderingar på ett par GB till halmstad över modem, än mindre synkronisera projektmappar med texturmaterial som skulle ta åratal över modem att föra över.

 

Internetsökningar, bara tanken på att försöka rota fram info på webben via ett modem får mig illamående. De gånger jag prövar inser jag att jag inte har det tålamodet.

 

Beställa linuxdistar från grannen, på skiva, varenda gång en ny version anländer. Låter det spännande?

 

Xboxen kräva feta linor för Xbox Live!

 

Ständigt uppkopplad, med modem blir det fortfarande för dyrt. Latheten tar överhanden, varför måste man koppla upp sig och starta epostprogrammet när man vill kolla epost? Enklare om eposten trillar ner i datorn av sig själv å piper till.

 

Åtkomst till egna datorn, slippa försöka maila sig själv ett par MB projektfiler och dokumentation man gjort i plugget för att kunna fortsätta hemma, bara ladda upp via ftp eller liknande. Disketter? Jag hoppas du skämtar med mig ;)

 

Videokonferenser, roligare än vad ryktet säger faktiskt.

 

Shoutcast, knackigt över modem.

 

...ärligt skulle jag nog kunna fortsätta skriva legala anledningar till bredband resten av kvällen, men jag orkar inte - vi ses väl på andra sidan modemet ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast fildelningtjänsterna är ju absolut roligast juh. Vore trist om dom försvinner helt.

 

Och jag vet att det är olagligt och omoraliskt att tanka spel, film och musik, så inga moralpredikningar, tack. ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..vad har Telia vunnit på det, förutom en kund mindre att skicka räkningar till ?!

Tja, en "godkänd" anledning att göra sig av med en kund som förmodligen konsumerade mer bandbredd än 50 tidningsläsare, 20 porr-pelle och Weyland tillsammans.

 

/Magnus (som vill ha en billigare fast uppkoplig lina och är villig att offra bandbredd)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sant !

Bästa kunden är ju den som inte konsumerar någon bandbredd alls !

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...