Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Jonas Bergqvist

Irriterande vid besvarande

Rekommendera Poster

Eftersom auto-inloggningen inte är i funktion än (jag vet att ni skall lägga till den igen), så är det en sak jag stör mig på. Detta irritationsmoment kommer kanske ändå att kvarstå för de som väljer att ta bort denna funktion - om det inte görs ngt åt det.

Problemet är som följer. Säg att jag får ett mail med länken till en tråd med ett nytt inlägg. Jag startar browsern och klistrat in länken och läser det nya inlägget. Nu vill jag besvara det och trycker på besvara. Då kommer jag till inloggningssidan och loggar in. Efter det slängs jag till huvudsidan med alla forum. Dit ville jag ju inte.

Ta och kolla referrer-variabeln och redirecta tillbaka till den efter inloggningen. Så slipper jag leta reda på meddelandet igen eller mecka runt på annat sätt.

Tack och hej!

.jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bara vilja tillägga en grej till detta med inloggningen:

Nu har ju Jani fixat så att vi kan börja skriva direkt (med markören i rätt ruta) och det är ju jättebra. Men för att ytterligare underlätta, varför inte också lägga in funktionen att man kan trycka på retur efter att man fyllt i båda fälten istället för att man måste hitta igen musen för att klicka på inloggningsknappen.

Vore kul med:

Skriv

Tab

Skriv

Retur

hehehe...

Petra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo jag vet och jag håller med. Påpekade detta för utvecklarna senast idag och det där ska vara fixat till en av de fixar som ska läggas upp.

Detta fixas iochmed auto-inloggningen.

mvh

Jani Andersson

idg.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu var det ju inte jag som fixade det utan vår mycket duktiga och trevliga utvecklare Roland!

Du ska kunna trycka på enter där. Åtminståne gör jag det. Hur var det nu - kör du NN eller IE? Bra att veta vid "felsökning".

Mvh

Jani Andersson

idg.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man kör PC går det alldeles utmärkt att hoppa mellan textfälten och trycka på knappar med hjälp av tab respektive enter. På Mac (som jag har för mig att Petra kör) kan man utan problem hoppa mellan textfälten med tab men så fort det är mer än ett textfält (eller dylikt) måste man antagligen skriva nåt speciellt i koden för att man även på Mac ska få låta bli att pilla på musen *ler* Vet inte hur man skriver eller OM man kan men på nåt sätt borde det ju gå...

/Nett

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Netscape 4.08 för Macintosh... trots att vi är en liten skara är vi ändå viktiga. Titta bara på riksdagen, där får man komma in om man har över 4% och det ligger vi ju på nu som macägare... och netscape har väl ändå 20% eller nåt sånt. :))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, Netscape-användarna får man inte nonchalera. Hur skulle det se ut?

Enligt en nyligen avslutad undersökning på idg.se ser det ut som att ungefär 30% av besökarna surfar med Netscape.

mvh

Jani Andersson

Idg.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...