Just nu i M3-nätverket
Jump to content

RIIA vill stoppa "gratis" musik i radion...

vingummi

Recommended Posts

Bra länk ;)

Så underligt som RIAA har betett sig de senaste åren så skulle man ju inte bli särskilt förvånad...

Magnus Lindqvist

Men vi lyssnar inte på musik i radio gratis. Inte i sverige iaf. Vi betalar Radio&Tv Liscens, och de är inte gratis..

// Magnus

--Scan´my network and die--

Jag har aldrig betalat någon licens så jag får en snigel på ögat ;)

Nej ,men allvarligt så betalar ju radiostationerna STIM-pengar till skivbolagen för att få spela musik.

SR finansieras genom skattemedel, de privata har reklam så egentligen är ingenting gratis.

[inlägget ändrat 2002-10-03 15:04:09 av SYS 64738]

He,he... för en gångs skull håller jag med RIIA. I alla fall den här delen:

Making matters worse, these radio stations often play the best, catchiest song off the album over and over until people get sick of it.

Som det är nu, så behöver man bara lyssna på t.ex. Radio NRJ en gång per månad i en timme så har man hört låtarna dom spelar i en månad framåt - oavbrutet. Det här med rotationslistorna som radiostationerna använder, och alla använder samma lista verkar det som, är ett ofog som gärna får försvinna.

---------------------------------------------------------------------------------

Athlon TB 1.4Ghz, Abit KG7-lite, 256 PC2100 DDR + 512 PC2700 DDR, GF4MX440. WinXP Pro.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...