Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Mus fel eller..

Sverige5

Recommended Posts

Jag har en AMD 1800+ ofta stannar datan helt(!!)mus och tangentbord ar "död".Jag måste starta datan om .Våd kan vara felet..mus och hårdisk jag har byt men samma sak...Tack

MVH Larisa.

Musen är det nog inget fel på,men du måste nog berätta lite mer om ditt system för att vi ska kunna hjälpa dig.

Vad har du för OS, grafikkort och övrig hårdvara?. Har du överklockat processorn? Är det någon speciell applikation som får systemet att hänga sig?

(Dessutom kanske moderatorn kan lägga tråden i ett lämpligare forum än "Det optimala operativsystemet". Det verkar det ju inte röra sig om i det här fallet...;-) )

MVH// Andersson

--

Faran är inte att datorerna börjar tänka som människor, utan att vi börjar tänka som de.

Sydne J. Harri

[inlägget ändrat 2002-10-03 11:17:14 av Andersson_]

Nyss påpekade jag att någon postat en HTML-fråga i forumet Hemmabio.

Nu postar någon en DrData-fråga (?) i 'Det optimala operativsystemet'.

Är det någon form av Bugg vi har å göra med? ;)

Larisa - vad har du för OS? Vad är det du har bytt? Har datorn alltid betett sig så? Har du gjort några förändringar på sistone? Är det en märkesdator eller har du byggt den själv? Hur är det med kylningen? Vad har du för nätaggregat?

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö :: är lite undrande..

---

Äsch va jag skriver långsamt. :(

[inlägget ändrat 2002-10-03 11:18:46 av NoiseKiller]

Stefan Eklinder

Har du kollat så det inte är glapp i kontakten där bak på datorn?

Jag råkade nämligen ut för att mitt USB/PS2-tangentbord gjorde likadant när jag anslöt det till USB-porten. Det visade sig vara glapp. Bytte sedan till PS/2-kontakt så att nu går det bättre.

---

/Stefan Eklinder

I datorvärlden finns det väldigt många nollor, men ytterst få ettor.

Jonas Birgersson

[inlägget ändrat 2002-10-03 12:02:32 av Stefan Eklinder]

Vad är det för chipset på moderkortet? Kanske behöver en uppgradering av chipset-drivarna. Är det VIA så prova med senaste VIA4in1 och nya drivare för grafikkortet. Annars låter det som om det är överhettning eller dåligt RAM-minne.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...