Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet connection sharing från W2K till klient W


T-7

Rekommendera Poster

kanske en mycket vanlig fråga men jag behöver att hjälpa att reda ut problemet med internet connection sharing (ICS)..

 

jag har försökt allt som jag kunnat så behöver era enkla tydpliga instruktioner hur man konfigurerar nätverket på rätt sätt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antagligen den vanligaste frågan här på forumet. Använd sök så garanterar jag att du hittar det du söker.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

 

försökte allt som jag hade kunnat

 

jag använder win2k som server o winXP som klient.. för internet använder Telia ADSL'

 

gjorde allt som det stod i hemsidan som du skickade urlen av denna

 

hmm men det funkade inte..

 

klickade på internet utdelning sen annat nätverkort kör på ip sen samma ipnummer använder jag i winXP som gateway..

 

kanske man ska prova proxy server eller non microsoft program typ winroute? men några freeware?

 

 

[inlägget ändrat 2002-10-03 18:24:40 av Tomasis007]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klickade på internet utdelning sen annat nätverkort kör på ip sen samma ipnummer använder jag i winXP som gateway..

 

Va ? Fattar inte vad du säger. Du har väl två nätverks kort i W2k datorn, den ena kopplad till adsl modemet och den andra till ditt lokala nätverk.

 

Ta nu och dela ut det kortet som är kopplat till adsl modemet, den andra rör du inte.

 

På XP datorn konfigurerar du att den ska hämta ip automatiskt med dhcp, klart !

 

Sen hur ICS funkar med telias larviga inloggning har jag ingen aning, du får nog köra igång det hela "manuellt" med en inloggning och sedan köra nån variant av connection keeper på servern.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja ungefär så ..

 

andra kortet som är kopplad till annan dator har fast ip nummer.

 

jag provade använda DHCP eller manuella inställningar på tcip på WinXP klient dator men det funkar inte ändå :P

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

andra kortet som är kopplad till annan dator har fast ip nummer.

 

Du ska inte röra det kortet alls, det konfigureras automatiskt till 192.168.0.1

 

jag provade använda DHCP eller manuella inställningar på tcip på WinXP klient dator men det funkar inte ändå :P

 

Nehe, funkar nätverket alls ? Kopplade upp dig till telia på servern först ?

 

ICS har alltid funkat felfritt för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...