Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan man få kompenation?


Blue eyes2

Rekommendera Poster

Såg i en reklamblaska ifrån El-Giganten 17/aug-02

att dom hade ett sammarbete med Telenordia, så att dom bjöd på

ett modem samband med tecknande för ADSL 1år..

Glad som fasen åkte jag till El-Giganten, fick ut ett ADSL modem direkt

och fick skriva på kontrakt, som försäljarn skulle faxa in direkt till Telenodia..

Han påpekade att det tar upp till 2 veckor nu, till allt skall funka. Tecknade

samtidigt Förval Telenordia så att det skulle bli ännu biligare för månadsavgiften för

vanligt ADSL..

3 Veckor gick, ringde till snubbarna på Telenordia. Där dom påpekade att dom inte har fått

in någon anmällan för ADSL?!, killen där bad mig att ta kontakt med försäljarn på

El-giganten, vilket jag gjorde. Han fick faxa in min anmällan direkt..

Ringde till Telenordia(20/9) efter 2 veckor och klagade, varför jag inte hade fått

något bredband ännu. Där säger killen att det kan ta upp till 5 veckor.. Sur som fan blev jag..

Men på Tisdagen(24/9) fick jag mina användar uppgifter, glad som fasen blev jag en stund..

Fick jag se i papperen att dom kopplar upp mig den 1/10. Nåja väntade väl till det då.

Tror ni att att det funkade den 1/10, så klart inte. Ringde till supporten på Telenodia

varav han säger att all inkoppling ligger nästan 1 vecka efter tidsplanen..

Men han bad mig iaf att ringa igen idag 2/10 ifall dom hade hunnit med..

Givetviss funkade det inte idag heller, ringde till supporten igen på Telenodia

Och han kollade upp mig, och fick se att Skanova hade kopplat in mig idag..

Inget funkade idag heller, varav han kom fram till att modemet var trasigt.(suck)

Så nu får jag vänta en ytterligare vecka på det j%kla bredbandet...

 

En annan sak jag retar mig på är mitt avtal med Telenordia, är att ADSL blir inkopplat den

1/10 medan dom tar Förval Telefoni hos dom den 6/9. båda tjänsterna skall ju kopplas samtigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Kompensation kan du nog glömma...

Men är Telenordia otroligt snälla kanske du kan få en biobiljett eller nåt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag fick vänta 5 månader på min Telenordia uppkoppling efter att avtal tecknats, och för det fick jag 4 månader gratis.

 

AMD Thunderbird 1000MHz

MSI K7T266 (MS-6380)

Asus V7700 Deluxe Geforce 2 GTS

384 MB DDR

Seagate Barracuda IV 40GB

IBM 75GXP 30GB

Memorex ThirtyTwoMAXX

LG 99G 19”

Chieftec Dragon Midi Tower ATX DX-01PL-D

Altec Lansing ACS33

Thermaltake Volcano

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skadestånd har du inte rätt till. men var noga med vilket startdatum den står på första fakturan. Du ska inte behöva betala förrän det fungrar. I denna branschen brukar servicen vara noll, medan villjan att få in pengar är hög. Det är något som inte stämmer där...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har fortfarande inte fått mitt modem, snart gått 5 veckor...

 

Nån som vet vem jag skall klaga hos, skickar man email så, skickar dom det bara vidare. och man får inget svar.

Och ringer man kundtjänst så vet dom inget?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd dig till din komunala konsumentvägledare eller till Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se) för att veta vilka rättigheter du har. De svarar gärna på mail

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson

Jag tror inte att de kommer att bry sig ändå. Du får klä ut dig till kyckling och ställa dig på plattan och sjunga en sång om hur telenordia har behandlat dig.

 

Antingen hamnar du på psyket eller i tidningen. Hamnar du i tidningen så har du bredband dagen efter!

 

MVH Jimmie Pettersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...