Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

program till dator


lasse Andersson

Rekommendera Poster

lasse Andersson

Har lånat en digitalkamera av min kompis.Det är en minolta Dimage E 201 med tillhäörande UBS sladd till.Hur gör jag för att överföra digitalbilderna till min dator.Är det något program jag skall ladda ner från nätet.

Var hittar jag programmet och hur gör man.

Får inte tag i min kompis så jag kan fråga tyvärr.

 

kan någon hjälpa tro. Jag hittar ingenting på Minoltas hemsida.

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är USB är det bara att plugga in den i datorn, så hittar Windows automatiskt ny hårdvara. Sen dyker kameran upp i explorer som en ny hårddisk. Bara att klicka sig fram till bilderna och kopiera/klippa/klistra dom till någon läplig mapp du vill spara dom i :)

 

Funkar inte med äldre OS än Windows 95 OSR2, men det har du nog inte ?

 

/Mc Ketchup

*asereje, ja deje tejebe tude jebere seiunouba majabi an de bugui an de buididipi*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du, behöver nog drivrutiner till den oxå, borde följa med på en skiva. Hittar inga på Minoltas sida, kameran kanske är för ny? (kan nada)

 

Installationsanvsining på svenska:

http://www.minoltaeurope.com/cgi-bin/db4web_c/db/minoeu/custsupp/files/DI_E201_SW_INST.pdf

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behövde iaf inga drivrutiner till min Minolta Dimage X, den dök upp så fint i utforskaren. Jag har iofs Windows XP Pro, men "teoretiskt" ska det fungera hela vägen tillbaka till 95 OSR2. Om det sen gör det är en annan historia, men du lär upptäcka om det inte fungerar...isåfall behövs kanske drivisar ?

 

Nu har jag läst pdf:en från Weyland, visst behövde den drivisar ! Det skiljer tydligen på usb-kamera och usb-kamera, även bland Minolta...

 

/Mc Ketchup

*asereje, ja deje tejebe tude jebere seiunouba majabi an de bugui an de buididipi*

 

[inlägget ändrat 2002-10-02 22:14:39 av Mc Ketchup]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm.. gör väl det. Vet att Canons Digital Ixus iaf kräver drivrutiner, även under XP, det jag relaterade till. Lite trist faktiskt...

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...