Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

battlefield


gubbjeveln

Rekommendera Poster

Hej

Nån annan som har problem med battlefield

När jag har spelat en kort stund

Så tar det virtuella minnet ´slut

har aldrig upplevt detta förut

P4 1.6

256 DDR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det kräver mkt av datorn.. minne å gfxminne bland annat... ställ upp ditt virtuella minne via kontrollpanelen -> system -> avancerat -> prestanda -> avancerat -> ändra. Ställ in storleken till runt 600-700MB iaf.

 

Ta hem senaste patcharna om du inte gjort det (kanske inte går att spela utan dem iofs) och överväg följande:

 

a) Skaffa mer minne, så slipper du iaf de bedrövliga laddningstiderna för banorna, jag lovar :)

 

B) Överklocka din sessor om det går. Har själv en 1.6:a som går i 2.65 utan problem ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från "1.6:a till 2.65" !!???

 

Oj.

 

 

--- Klassiker ---

Man vill ju inte behöva tala om för marsianerna att de inte kan få fler IP-adresser eftersom jordlingarna har använt upp allihop

Vinton Cerf ang. IPN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj.

 

Med den boxade kylflänsen å fläkten som följde med, på 7V :)

 

(40grader idle, 60grader full load)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå BF så är min server uppe för test ikväll. Tyvärr har jag inte hunnit spela så mkt själv så jag har verkligen noll koll på vilka banor som borde vara med i roteringen, hur många omgångar per bana som är lämpligt osv osv.. .:)

 

Servern heter "LEXX" helt enkelt, i serverlistorna, å tar 20 spelare

 

(för att jag inte lyckades byta cpu idag, haft en dålig dag å förmodligen har jag pajat en cpu. Ska kolla biosuppdateringar så snart jag orkar om det är därför moderkortet hest vräker ur sig "the processor might be damaged or not installed properly 'host' bla bla"))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jarå, klart det blir lir i helgen! :)

 

...noterade att servern startats om runt den tiden, ska se varför efter jobbet. Om den bara kraschade, eller attackerades, eller blev överbelastad på något skumt sätt. Den har inte betett sig så innan jag satte upp BF-servern iaf.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var helgens BF42-server uppe, namn: "LEXX" - very enkel att hitta i serverlistorna, välkomna ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...