Just nu i M3-nätverket
Jump to content

E-post fiasko


Ingen

Recommended Posts

Vad kan man göra åt detta

 

Det gick inte att ansluta till servern. Konto: 'Niklas', Server: 'm1.183.telia.com', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10060, Fel nummer: 0x800CCC0E

Link to comment
Share on other sites

Du kan ju prova att pinga servern. Får du inget svar ligger antagligen servern tillfälligt nere eller kan inte nås. Prova då senare.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Stefan Eklinder

The King22!

 

Känner igen strulet som jag haft ett tag också.

 

Det gick inte att ansluta till servern. Konto: 'Niklas', Server: 'm1.183.telia.com', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10060, Fel nummer: 0x800CCC0E

 

Kolla så Inkommande E-post POP3 är rätt så det inte står localhost eller som jag tolkar det här Niklas. Du ska således istället har m1.183.telia.com

 

Kontrollera också så inte servernamnet på Inkommande E-post POP3 står med / bakom ditt användarnamn uXXXXXXXX. Ta bort det!

 

I ditt fall ser det mer ut som ditt användarnamn ändrats. Fast det skadar inte att kolla bägge alternativen ;)

 

---

/Stefan Eklinder

 

I datorvärlden finns det väldigt många nollor, men ytterst få ettor.

 

Jonas Birgersson

 

[inlägget ändrat 2002-10-02 19:50:53 av Stefan Eklinder]

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...