Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

E-post fiasko


Ingen

Rekommendera Poster

Vad kan man göra åt detta

 

Det gick inte att ansluta till servern. Konto: 'Niklas', Server: 'm1.183.telia.com', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10060, Fel nummer: 0x800CCC0E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju prova att pinga servern. Får du inget svar ligger antagligen servern tillfälligt nere eller kan inte nås. Prova då senare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

The King22!

 

Känner igen strulet som jag haft ett tag också.

 

Det gick inte att ansluta till servern. Konto: 'Niklas', Server: 'm1.183.telia.com', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Socket-fel: 10060, Fel nummer: 0x800CCC0E

 

Kolla så Inkommande E-post POP3 är rätt så det inte står localhost eller som jag tolkar det här Niklas. Du ska således istället har m1.183.telia.com

 

Kontrollera också så inte servernamnet på Inkommande E-post POP3 står med / bakom ditt användarnamn uXXXXXXXX. Ta bort det!

 

I ditt fall ser det mer ut som ditt användarnamn ändrats. Fast det skadar inte att kolla bägge alternativen ;)

 

---

/Stefan Eklinder

 

I datorvärlden finns det väldigt många nollor, men ytterst få ettor.

 

Jonas Birgersson

 

[inlägget ändrat 2002-10-02 19:50:53 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...