Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hotmail...

MCS

Rekommendera Poster

Är det säkrare med tanke på virus om man använder t.ex hotmail som e-posthanterare än att man har mail hos företagets webhotell. Är det vanligt m virus i hotmail-post eller checkas den på nåt sätt innan den öppnas?

Jag är lite emot att ALLA på företaget ska ha en mailadress, ex lagerpersonal som inte använder det i arbetet...nån som vet hur vanligt det är att ALLA har mail på jobbet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni har mailen på webbhotell, då tycker jag att ni ska se till att de har mailtvätt.

Hotmail scannar bifogade filer, men inte själva mailet.

Det är nog ganska vanligt att alla på företaget har mailaccess. Lagerpersonal har väl leverantörer att kommunicera med?

//Seb

- Min nya förbättrade signatur, Ultra Plus. Minst 3 ggr bättre än tidigare!

Länk till kommentar

nä, de har inga kontakter med leverantörerna, de skulle inte använda mailen nånting i arbetet och därför känns det bara som onödigt. Det är väl många företag som har höga säkerhetskrav idag eller hur, och det är ju större risk att man får virus i datorerna eller nätverket ju fler som har mail?

ska kolla med webhotellet om mailtvätt...

tack för svar...ha en bra dag!

[inlägget ändrat 2002-10-02 15:15:38 av Mallan]

Länk till kommentar

Jag tycker det är viktigt att all personal på företaget har mailaccess, eftersom även de som i dagsläget inte använder mail lär införa det på ett allt bredare plan i framtiden, och då skulle hela inlärningsprocessen och säkerhetstänkandet komma att halta med resten av företaget. Vilket i sin tur säkerligen skulle skapa större säkerhetsproblem.

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...