Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

åäö problem (Mozilla)


Bj0rN

Rekommendera Poster

Erik Junesjö

Hej!

Jag provar nu att skriva ett inlägg med Mozilla Build ID:2002053012

 

åäö

ÅÄÖ

/Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eforum verkar inte använda HTML varianten av å, ä och ö, är det inte bara lättast att ersätta tecknen mot HTML varianterna?

 

Dvs:

 

Ã¥ = å

ä = ä

ö = ö

 

Problemet ligger inte bara i det jag skriver i Mozilla, utan även det andra har skrivit, jag kollade för säkerhets skull att jag hade SV installerat under språk, och det hade jag... Jag tror nog att en ersättning av tecknena kommer hjälpa, kanske till och med att lägga till denna rad hjälper: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrrmm, interesting... kolla in nästa bild: http://www.malmberg.tk/temp/eforum2.png

 

Det jag hade skrivit ser alltså bra ut för mig, utom i "subjectraden", men inte det du skrev...

 

Kör för övrigt Mozilla 1.1 (Gecko/20020826) med default charset iso-8859-1 och SV som förstaval under Languages fliken i Preferences.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det du skriver ser minst sagt inte bra ut. Misstänker skarpt att problemet ligger hos dig.

 

Du ser inte de svenska teckan jag skrivit.

Jag ser inte de svenska tecken som du har skrivit. (de ser ut som i rubrikraden på din andra bild)

Du ser däremot de svenska tecken som du har skrivit.

 

Detta tycker jag pekar mot att problemet ligger hos dig.

 

Eller?

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag vet inte, det sjuka är att det fungerar på alla andra sajter förutom just eforum... andra forum funkar det bra på osv...

 

Jag tror fortfarande att det kommer funka om man gör om de svenska tecknen till HTML varianten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...