Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD brännare.


Bertil

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en ny eller begagnad brännare. Min dator är en IBM aptiva 400Mhz 8Gb 64 Mhz internminne,

Jag vill ha en billig brännare som fungerar bra till att bränna ner music och bilder på. Om det går fort att bränna har inte så stor betydelse, men den skall vara lätt att förstå sig på.

Hur mycket skall man betala för en begagnad, och ev fallgropar när man köper begagnat.

Bertils fråga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Skulle föreslå att du köper en ny. De är inte så dyra. Köpte en LG brännare för dryga 600pix. Problemet med begagnade brännare är att en CD-brännare inte fungerar i all evighet. Köper man en begagnad brännare så kanske man inte vet hur sliten den är. Mitt råd är att köpa en ny brännare för ca: 700-1000kr och då vet du att den kommer att fungera ett bra tag.

 

// Magnus

 

--Scan´my network and die--

 

[inlägget ändrat 2002-10-02 10:42:37 av Magnus Lindqvist]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt att föstå sig på hänger inte på själva brännaren/hårdvaran utan på den programvara som du kommer att använda.

I dom flesta fall ingår någon programvara när du köper brännaren och dom kanske inte alltid är alldeles lätta att förstå men det går alltid att köpa eller tanka hem fristående program. Kolla bara att dessa stöder den hårdvara du har.

Rekommendabelt är att köpa hårdvara av något känt fabrikat: HP, Philips, NEC, LG osv.

---/samoht

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En nu brännare kostar ca: 600 kr. Att köpa en begagnad är precis så "illa" som föregående persons inlägg beskriver.

 

se bara till att brännaren har Burn proof eller Just link teknik.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...