Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inte till min mobil


Egyptolog

Rekommendera Poster

hej.

 

har en ericsson r600.

har letat runt lite på olika sidor

på nätet som har tjänster som ringsignaler och

loggor...där man kan skriva in en kod och skicka och sen få ett meddelande med tjänsten... dvs via sms...

 

men jag har inte hittat nåt ställe som har tjänster som stödjer r600...?

någon som vet??

tack..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobile hits har R 600 i sin lista för att välja telefon. Det har jag precis kollat i mitt "backstagepass".

Men innan du registrerar eller betalar något där, kolla med deras kundtjänst att det verkligen fungerar med R 600.

 

http://www.mobilehits.se/page.php?id=2

 

Har du tittat annars på Sony Ericsson site om de har några ringsignaler:

 

http://wap.sonyericsson.com/

 

/Max

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok....

men jag vill inte behöva använda wap....

jag vill helt enkelt få ett sms med ringsignalen bifogad....det går ju till nästan alla telefoner..även t65 som är ganska lik r600...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat en signal avsedd för en T65? Det kanske fungerar... Iaf om de skickas som EMS, vilket de borde göra. Eller kör R600 med signaler i iMelody-foramtet?

 

/Stefan

___________________________________________________________

To me, boxing is like a ballet, except there's no music, no choreography and the dancers hit each other.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har provat för t65 2 ggr...ena gången fick jag ett sms med en liten ikon...(en not) som jag kunde välja "spara melodi" på..och gjorde detta..som Melodi 1. men det kom då upp ett felmeddelande..."Misslyckades".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

André Johansson

Vad menar du? Ringsignaler som skickas med EMS skickas i iMelody-formatet. (om de inte är polyfoniska, har dock inte sett någon klient som använt sig av det / implementerat det än). Sedan har olika telefoner tolkat iMelody-formatet lite olika, det är därför det brukar finnas olika telefonmodeller att välja mellan på content-siter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad jag menar?? jag menar fden tjänst som erbjuds på http://www.dinmobil.se/v3/'>http://www.dinmobil.se/v3/

 

vet inte om det är iMelody...det är iaf inte polyfoniska.

 

tjänsten på http://www.dinmobil.se/v3/ borde väl finnas nånstans till r600 tycker jag

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

André Johansson

Jag svarade på Stefans kommentar, jag förstår vad du är ute efter.

Tjänsten på www.dinmobil.se verkar bara ha ringsignaler till Nokia-mobiler, något som R600 inte stödjer, det enda stället jag kan komma på på rak arm som har till R600 är den som tidigare nämnts, www.mobilehits.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står det på mobilehits.se om R600

 

Ericsson R600 info

 

Ericsson R600 kan inte ta emot ringsignaler på annat sätt än via wap. Det är inget vi på Mobilehits har hittat på utan det beror på att Ericsson valt att bygga den telefonen på det viset. Det är inte helt lätt men här har vi försökt att förklara hur det går till.

 

I dagsläget krävs att du är prenumerant på Mobilehits samt har wap eller GPRS aktiverat i din mobil. Om inte kontakta din operatör.

 

Beställning av ringsignal till R600

 

Knappa dig fram i menyn till Wap-tjänster. Ange adress?, klicka yes. Ny adress?, klicka yes.

Skriv in get.mobilehits.com. (Om du redan har adressen inlagd behöver du ju inte lägga in den igen.)

I displayen står Kopplar 070…Verifierar…Hämtar

Texten: Skriv in din kod (5 siffror), visas: Tryck yes.

Ange info står i displayen. Här skriver du in koden. Klicka yes.

Nu ska du hålla in yes-knappen lite extra länge för att komma till en meny där det bl.a. står accept, välj accept.

Efter en liten stund kommer texten: Ny melodi. Spela upp? Tryck yes. Ny melodi. Spara melodi? Tryck yes.

Välj plats där du vill spara den.

 

För att välja en melodi som ringsignal:

 

Gå in på Inställningar i menyn och vidare på Ljud & signaler. Gå ner till Mina melodier. Markera den melodi du vill ha som signal nästa gång det ringer!

 

Vi har märkt att signalerna ibland stannar mitt i en ton, detta försvinner då man sparat signalen i telefonen. Många signaler blir också kortare än originalet, detta beror på en spärr som reglerar filstorleken som Ericsson lagt in i telefonen. Tråkigt tycker vi men inget vi kan göra något åt.

[inlägget ändrat 2002-10-03 18:21:06 av T65]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha... :(

 

lite surt att ericsson valt att jävlas med just oss r600-användare....

 

fast det finns iofs viktigare saker än att ladda ner ringsignaler...

 

tack för alla svar!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Har jag missuppfattat iMelody-formatet? Jag trodde T68i var den första telefonen med stöd för det formatet. Eller stöder T68i bara fler funktioner i iMelody än tidigare telefoner? Både T39 och T65 (även T68m utan uppgradering) stöder tex EMS men som jag förstått inte melodier i formatet iMelody utan formatet eMelody.

 

Kolla på nedanstående sida för att se skillnaden mellan de signaler som kan hämtas hem. Klicka på Ericsson i menyn och sedan på T68/T68i. Nu hittar du melodier i de två formaten.

http://www.supersej.dk/ringefrm.html

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

André Johansson

Har du missuppfattat det formatet är du inte ensam.

Eg. stödjer Ericssons telefoner ända tillbaka till T20e iMelody, i den mening att de kan ta emot iMelody-ringsignaler, sedan har de använt sig av eMelody internt. Tyvärr har iMelody-specen varit (är) lite luddig på sina ställen så olika telefoner har tolkat specifikationen olika och därför låtit olika, eller helt enkelt inte spelat / tagit emot ringsignalerna öht så det reella stödet har varit väldigt olika.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...