Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

profil i xp


TheBorg

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Jag har xp på en dator som det finns några användare.. dom loggar in mot en nt server..

Detta är inga problem.. Men om det kommer en ny användare så skapas en ny profil (defult) och jag måste då lägga in alla genvägar m.m.

 

Finns det något sätt att ändra den (defulta) profilen eller få så alla användare använder samma!! Datorn inehåller inte någont som behöver olika profiler detta är bara bök om något program tillkommer och jag måste ändra alla profiler...

 

Hälst skulle jag vilja skapa en profil och alla användare använde den..

eller ändra den defulta profilen så att när en ny användare tillkommer så är allt årdningställt...

 

Behöver värkligen hjälp med detta

har windows xp pro...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte vara några problem!

Om du loggar in och konfigurerar profilen kan du sen kopiera den, så att alla profiler får dem inställningarna.

 

Logga sedan in med ett annat konto (går inte att kopiera från det kontot man är inloggad på).

Högerklicka på den här datorn - egenskaper - fliken avancerat - intällningar (skrivbords....) Markera det konfigurerade kontot, kopiera till, browsa till Documents and Settings och välj default user (dold mapp). Alla konton som du nu skapar kommer att få de inställningarna.

 

Vill du inställningarna ska gälla för redan skapade konton, kopiera profilen till dem också.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...