Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Offline Exhange

Bernt_

Recommended Posts

Hepp!

Har en Exchange 5.5 sp4 som är avstängd. Finns det något sätt att plocka ur mail utan att dra igång den? Skum fråga va? ;)

Verkar som jag har fått tillbaka mitt alias.

Tror jag, eller?

Ja och nej...

Du kan ju starta upp servern utan att dra igång Exchange, kopiera databaserna (priv.edb & pub.edb) till en annan maskin och installera Exchange där med /r och köra en offline restore... Servern och siten måste heta likadant som ordinarie servern/siten, sen är det lite eseutil m.m. som troligtvis måste göras. Inget lätt jobb men när man gjort det ett par ggr brukar det flyta på =). Kolla på MS KB får mer info om restore av offline backup.

Vet inte om det finns något program för att lyfta ut saker direkt ur databasen, har aldrig känt något behov av det.

hmm, håller på att labba för fullt. Installerade in exchange på en ny burk och fick igång det så pass att jag kunde se boxarna under Mailbox resources. Men det gick inte att göra något med dem och de dök inte upp under recipiens.

Lite trist att servern måste heta likadant. Siten och org gör ju inget för den gamla exchange siten är helt nere, dock inte själva servern som exchange snurrade på.

Ska testa med /r växeln också.

Tror jag, eller?

Björn Lysell

Tjena.

Testa att köra Consistency Adjuster. Markera servern i Exchange Admin välj File, Properties och välj Advanced fliken och tryck på Consistency Adjuster knappen. Det brukar trolla fram mailboxarna.

MVH

Björn Lysell

Jo, jag gjorde det, men fick bara upp två boxar, admin och backup exec.

Tar nya tag nu och börjar om från början. Har precis kopierat priv och pub.

Tror jag, eller?

yes, yes, yes!!!!

ha ha! Jag löste det. Boxarna låg tydligen i en manuellt skapad container. Bara att skapa en ny med samma namn och vips, där var de.

Otroligt skönt. Tack för visat intresse.

Tror jag, eller?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...