Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windowsinloggning


Oscar Andersson

Rekommendera Poster

Oscar Andersson

Jag har en dator med win98 i nätverk.

 

När jag startar upp datorn får jag inte dialogrutan "ange lösenord" utan kommer direkt in i windows. Detta gör att jag inte har tillgång till nätverket. För att komma in på nätverket måste jag logga ut och då kommer min inloggningsruta upp.

 

Hur får man upp inloggningsrutan direkt?

Jag har klient för microsoft-nätverk som primär närverksinloggning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats Eriksson

Prova att radera alla filer med PWL som filändelse, verkar som om datorn loggar in med sparade data.. Sök på *.pwl

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Jag undrar vad som händer om du skapar en till användare på 98'an?

 

Nje, kanske inte funker...

 

Prova byta till Window inloggining. Starta om datorn och byt tillbaka till Windows nätverksklient.

 

// Magnus

 

--Scan´my network and die--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt på att kolla under kontroll panelen ? Där ligger nog en pryl för användare, kommer ej ihåg exakt vad den heter i Win98 men där kan du ställa om beteendet på inloggningen.

 

[inlägget ändrat 2002-10-02 11:43:51 av xyzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oscar Andersson

Har provat ovanstående tips utan resultat. Har även provat att ta bort användaren i mappen C:\WINDOWS\Profiles.

Inget fungerar, vad är det med datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag startar upp datorn får jag inte dialogrutan "ange lösenord" utan kommer direkt in i windows. Detta gör att jag inte har tillgång till nätverket. För att komma in på nätverket måste jag logga ut och då kommer min inloggningsruta upp.

 

Normalt ska det räcka med att du kör med Windows-Inloggning, kör själv med Win98 och nätverk, och använder inställningen Windows-Inloggning på alla datorer, och jag har inga problem med att använda nätverket med full access i alla riktningar.

 

Väljer du som Magnus Lindqvist säger så skapas det en helt ny inloggningsruta ämnad för flera användare och lösenord.

 

Jag har klient för microsoft-nätverk som primär närverksinloggning

 

Du ska ju bara använda denna iställning om du vill ha inloggning med lösenord, vill du köra helt utan lösen så väljer du det andra.

 

Vet inte riktigt hur du vill ha det, har du testat med att ta bort och lägga till en ny klient för Microsft-nätverk, på den dator som "spökar" för jag antar att du inte har samma problem på alla dina maskiner.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

[inlägget ändrat 2002-10-05 23:38:41 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...