Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TV-out


HG4

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en dator med TV-out.

men när jag ändrar i windows att jag vill ha bilden på TV:n så försvinner bilden från datorskärmen.

och det är ett problem när TV:n inte är i samma rum som datorn

så jag undrar om det går att ändra så att jag har bilden på både skärmen och TV:n sammtidigt?

(har riva tnt2 grafikkort)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, egentligen inte - kortet är inte gjort för det. Men du kan försöka tvinga det mha TVTool eller TVCC - förutsatt att din skärm klarar av TV-frekvenser ;P (det kommer flimra helvetiskt så jag föreslår du stänger av skärmen när du gjort det du ska)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så är TV-out delen på TNT-serierna inte så utvecklad. Jag har dock sett att det du vill ha finns på ATI-kort (troligtvis alla som har TV-out, iaf Radeon's) och vissa GeForce2MX (tror inte det gick på ett GeForce3 jag sett). Matrox ska enligt många vara det ultimata med TV-out men jag har aldrig kört dem på TV. Byta kort är väl sista utvägen men som sagt så är åtminstone tidiga nVIDIA's relativt dåliga på TV-out.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har gjort just det några gånger med mitt geforce 3 ti 200 och hansol 19" skärm utan några som helst problem, inge flimmer på skärmen heller. även om jag föredrar att bara ha bild på tvn så har det funkat de gånger jag använt båda. använder dock 1024 som klarar 100 hz.

det ska alltså gå hur bra som helst, men komihåg vissa skärmar kanske inte gillar att ha så pass låg upplösning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Alltså.. Jag tror nog attdet går bra, i alla fall för mig ;)

 

Man väljer att använda clone.

Högerklicka på skrivbordet, properties, Settings, advanced. Sedan finns det säkert någon flik där, om du klickar på ser en bro eller nått.. Där kan man välja hur man vill splitta skärmen. Väljer man clone där och sedan högerklickar på skärm2 och väljer outsource TV, eller nått i den stilen. Jag kan iaf kolla på både skärm och TV samtidigt.

 

 

/Magnus

--Scan´my network and die--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Clone" är en twinview-funktion och kräver att du har ett grafikkort med dubbla ramdacs, nvidia-exempel: Geforce 2 MX, Geforce 4 Ti och Geforce 4 MX. Övriga Nvidiabaserade kort har alltså inte denna funktionen ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Se där.. Då lärde man sig något nytt idag också..

 

/ Magnus

 

--Scan´my network and die--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...