Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hittar inte nätverket


bigfoot

Rekommendera Poster

Jag kör Win98 på en hdd och Win2000 Pro på en annan hdd, men när jag ska koppla nätverk med Win200 så hittar jag inte den andra datorn, där kör jag Win98.

Jag kan pinga bägge när jag kör Win2000, men den andra datorn med Win98 syns inte i utforskaren.

När jag kör 98 på bägge så funkar allting åt bägge håll.

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh,javisst har jag det, när jag kör win98 mot varann så funkar allt som det ska, det är bara när jag kopplar om till Win2000 som det bråkar så

 

 

Ps

 

"bigfoot" har fått låna mitt nick här på forumet, han har stora problem med sitt nätverk, jag försöker också hjälpa honom,så det är inte jag [gästen]som är drivande på frågan.

Det är väl inte rätt och riktigt att göra såhär, så det får räknas som en engångsföreteelse.

 

Ds

[inlägget ändrat 2002-10-01 21:21:13 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, jag fattar inte mycket nu: en bigfoot ställer en fråga, jag svarar och //gästen suck-svarar på mitt svar...

Kan du skriva konfigurationen en gång till ?

DatorA kör x och DatorB kör y, när uppstår problemet.

 

Om du från Win98 vill se W2000 så bör du logga in på Win98-burken som en användare som finns på W2000-burken.

 

/TN

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska förklara Don Tomas.

 

bigfoot är en bekant till mig, han har varit här på forumet förut och svarat på några frågor, men gjorde bort sig den gången, sen dessa har han inte varit härinne, nu hade han stora problem med sina datorer (nätverket), och ville pröva att lägga ut frågan här på forumet, och fick lov att använda min dator (dumt av mig kanske) och skicka sin fråga, när han sedan skulle besvara dig,så hade han för bråttom och tänkte inte på att mitt nick låg kvar som inloggad, därav "missen" att det ser ut som att det är jag som plötsligt svarar dig. Så då var jag tvungen att direkt gå in och försöka korrigera svaret till dig.

 

Jag har hjälp honom nu så han behöver inte fråga mer, det var en inställning i nätverket på hans w2k som strulande.

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...