Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP! Sidan kan inte visas


staad

Rekommendera Poster

När jag försöker köra mina asp sidor funkar ej detta "Sidan kan inte visas". Allt funkar väl tills det blir fil-ändelsen asp....html & aspx funkar dock..Vad kan det vara som är fel!!?? Kör med W2000.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får du för felmeddelande? Har du ställt in så att du inte visar IE's standardfelmeddelande? Det kan ju vara sidorna det är fel på och inte servern, eller? Testa enklast tänkbara asp-sida typ:

response.write "hello world"

 

/Niklas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du asp på egna datorn ?!

 

Om jag minns rätt måste du köra asp'n från annan dator än den koden ligger på.

Har dock bara exprimenterat med detta vid något tillfälle ....lita alltså inte alltför mycket på detta.

__________________________________________________

 

Den som ler när något gått fel, har redan kommit på vem han skall skylla på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njaa, visst går det köra IIS lokalt, liksom vilken server som helst.

 

Har dock ingen lösning på ursprungs problemet, jag repeterar det första jag alltid frågar: har du Norton Antivirus installerad ?

 

[inlägget ändrat 2002-09-30 19:52:27 av xyzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asp sidorna funkade när jag körde w98 och pws...så fort det är fil-ändelsen .asp funkar det inte, inga tillkrånglade script utan även dom enklaste varianterna funkar ej som ex. response.write "hello world".

IE säger även HTTP 500 - Internt serverfel....

Tycker detta är konstigt då html och aspx funkar som dom ska när jag kör http://localhost/..../.. har även testat med ip-adressen utan resultat dock funkar detta utmärk som jag skrev tidigare med html och aspx sidor.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står inget mer än Internt serverfel? Det låter som om du har IE's egna felmeddelanden. Gå in på Verktyg > Internetalternativ > Avancerat och kontrollera att du inte har ett kryss i rutan: "Visa egna HTTP-felmeddelanden".

 

Då bör du få klarare besked om vad som är fel.

 

/Niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då står det så här...........

 

Fel i servertillämpningen

Servern hittade ett fel när ett tillämpningsprogram laddades i samband med din förfrågan. Mer information finns i händelseloggen. Be serveradministratören om hjälp.

 

Vad är detta för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla vad det står i loggen: start > inställningar > kontrollpanelen > Administrationsverktyg > Loggboken.

 

Se om du får mer info där. Om inte annat så bör det stå ett eventid som du kan kolla upp på http://www.eventid.net/search.asp och se om det finns någon som haft samma problem och löst det.

 

Annars kan du ju alltid installera om IIS, men då lär du få problem med ASP.NET istället.

 

/Niklas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...