Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tv samtidigt som ex Surfing


Magnus Lindqvist

Rekommendera Poster

Magnus Lindqvist

Då jag var på mässan förra veckan såg jag i D-Links monter att de körde Tv samtidigt som det surfande. Altså, de delade upp Tv'n så att Tv visades i högerhörn uppe meddans resten av ytan på Tv'n var dedikerad för datorn, dvs surfing osv.

 

Hur gör man för att få det så.

 

Jag har funderat lite och kommit fram till följane.

 

1. De har en dator md tv kort och sedan kör de trådlöst över till Tv'n vilket innebär att man borde kunna göra det jag vil göra, men jag vill inte riktigt göra på det viset.

 

2. Man haren gigantisk skärm alá 40" och Tv-kort i datorn, men det känns lite dyrt.

 

Finns det något sätt att om jag kopplar min dator till tv'n kan se på tv samtidigt som jag surfar. Alltså dela upp tv biden i t ex 2vyer. Höger och vänster och t ex vänster vy ser man tv och i höger vy kommer signal från dator och man kan surfa. Detta blev lite tjorvigt.

 

Hoppas någon förstår vad jag menar. Någon kanske såg D-Links monter på Mässan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kika på:

http://shop.dabus.se/webshop/servlet/se.cic.servlet.presentation.ArticleData?data.article_data.id=10244

Till vänster ser du tillbehöret TV-modul.

Med den kan du köra skärmen som vanligt till datorn men sen även ha TV-bilden som PictureInPicture. Smidigt utan att behöva tv-kort eller något. :)

Fungerar säkert till större skärmar med..

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Lindqvist

Instressant.. Lite trisst att jag inte riktigt har råd med en ny skärm.. Men det är säkert det där jag behöver.

 

tack för det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle våga påstå att TV-kort är en betydligt smidigare (läs billigare) lösning om det är så att du vill kika på tv samtidigt som du kodar (el nåt).

Skillnaden är ju att det flyter något bättre om datorn slipper pytsa ut bilden via skärmkabeln.. ;)

 

:: NoiseKiller, för en tystare datormiljö ::

---

Flummar - dags för morgonkaffet.

[inlägget ändrat 2002-09-30 08:58:11 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...