Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nån som vet ?


Gio

Rekommendera Poster

jag har en hp-8200plus. jag hade inga problem med den innan men nu har den blivit konstig jag får upp många olika medelanden det går inte att bränna på nått prågram det blir stopp ändå. bland annat får jag upp det här CD error - power clibration area error - [03/73/03], E80041899: Write error - buffer underrun occurred - [06/C5/00], bland annat altså är det nån som har haft samma problem eller nån som kan det här SNÄLLA HJÄLP. datorn körs på xp men som sagt det har fungerat. och en annan sak är att instalations programet säger att den inte hittar nån brännare. och när man sätter i nån tomm skiva o ska utforska den står det den här funktionen stöds ej eller nått sånt.

Nån som fattar vad det är som händer ???

och nu när jag går på brännprogram säger den att det inte finns nån brännare tillgänlig och jag har redan instalerat aspi ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått liknande problem med en hp9100... jag slängde den, löste problemet :)

 

(byta skivor/stega ner hastigheten kan oxå funka, den har väl blivit grinig med åldern? ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CD error - power clibration area error

 

Det enda jag kan om power calibration error är att det sägs vara hårdvarurelaterat och oreparerbart. Bara att kasta med andra ord.

 

Däremot har jag egna erfarenheter som tyder på att det inte alltid är power calibration error när brännarprogrammet säger att det är det.

 

Har du provat att installera om operativsystemet? blås ren disken helt och hållet (formatera) och installera sen om xp. Det kan lösa problemet.

 

____________________________

protect me from what i want.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har oxå haft liknande prblem med min hp och winxp, men det fixade sig med en patch som finns att ladda ner på microsofts hemsida om jag inte kommer ihåg fel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...